SM0SBI
Aktiv medlem
anonymous skrev:
Hej, det är fritt Fotoman tillverkar 6x24 kameror det är bara att köpa!Då blir jag inte ensam.
Här har du adressen
http://www.fotomancamera.com/
[xx]!
Hur många pixlar är det på den?
*fniss*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
anonymous skrev:
Hej, det är fritt Fotoman tillverkar 6x24 kameror det är bara att köpa!Då blir jag inte ensam.
Här har du adressen
http://www.fotomancamera.com/
[xx]!
SM0SBI skrev:
Hur många pixlar är det på den?
*fniss*
Splanky skrev:
Hur orkar ni... ?
Håller med fullständigt!Enicar skrev:
Om det gäller att nypa till sådan som kristoffer löfström ( ja han har skrivit sitt namn så) så orkar jag rätt mycket.
Med en ca 80.000 medlemmar kan man anta att några vill skryta lite. Angående oändligt skärpedjup så användes det fram till medeltiden då objektiv började användas av några få målare. Men oskärpan slog igenom först med fotografin.Chano skrev:
Kul att en sån här historia som är rätt banal kan hetsa upp.
Jag kommer ihåg att jag ljög en historia om en kamera som inte hade någon gräns för skärpan.
Alltså att man tog en närbild på en kotte och hade samtidigt skogen och horisonten lika skarp.
Ja..hur det kan gå.
Jag jobbar inom biltestindustrin och där är nu min skröna verklighet......
-Anders
Chano skrev:
Kul att en sån här historia som är rätt banal kan hetsa upp.
Jag kommer ihåg att jag ljög en historia om en kamera som inte hade någon gräns för skärpan.
Alltså att man tog en närbild på en kotte och hade samtidigt skogen och horisonten lika skarp.
Ja..hur det kan gå.
Jag jobbar inom biltestindustrin och där är nu min skröna verklighet.
Att ställa in/trycka på en knapp för att hålla din bil i låst läge till framförvarande tar sin teknik.
Den tekniken behöver en oerhört tredimensionell bild.
Så..där var den.
Min bild blev sanning.
Sen att det nu vidareutvecklas till att man själv ska välja hur långt skärpedjup man vill ha utan att det påverkar varken tid eller bländare är ju rätt kul att vara med på.
Kameran är tyvärr inte i utveckling än annat än som fordonsdel, men den kommer.
-Anders
violator skrev:
Och vart finns kravet att man måste äga den för att få lägga den i sin kameraväska?
Man kanske borde visa kvitto innan man klickar på lägg till länken ...