Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lögner om leveranstid

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Hur vet verkstaden om jag är yrkesverksam eller inte? Det känns som en märklig "ursäkt". Man går väl inte dit och skyltar med VAD man fotograferar heller?
Ett vanligt tecken brukar ju vara om det står en företagsadress på försändelsen.

Själv ser jag det som fullständigt naturligt att man prioriterar de som tjänar sitt levebröd med sin utrustning. Dels för att de är beroende av utrustningen på ett helt annat sätt och dels för att de förmodligen är mycket större kunder hos Nikon. Orättvist? Kanske, men så fungerar nog de flesta företag... (Sedan kan man i och för sig diskutera hur mycket servicekapacitet som rent allmänt skall finnas tillgänglig, men det är en helt annan fråga).
 
jorgene skrev:
Ett vanligt tecken brukar ju vara om det står en företagsadress på försändelsen.

Själv ser jag det som fullständigt naturligt att man prioriterar de som tjänar sitt levebröd med sin utrustning. Dels för att de är beroende av utrustningen på ett helt annat sätt och dels för att de förmodligen är mycket större kunder hos Nikon. Orättvist? Kanske, men så fungerar nog de flesta företag... (Sedan kan man i och för sig diskutera hur mycket servicekapacitet som rent allmänt skall finnas tillgänglig, men det är en helt annan fråga).
Håller med dig helt och fullt. vad gäller servicekapaciteten så är den tyvärr under all kritik. Längre än två veckor inklusive frakttid bör ingen behöva vänta, speciellt som många av jobben inte tar längre än en timme att utföra. jag kan förstå att rena felsökningar kan ta tid, men när en konkret uppgift finns att utföra borde det gå fortare.
 
jorgene skrev:
Ett vanligt tecken brukar ju vara om det står en företagsadress på försändelsen.
Jag var där personligen. Att skicka kameran inom samma stad är ju vansinne.

Själv ser jag det som fullständigt naturligt att man prioriterar de som tjänar sitt levebröd med sin utrustning. Dels för att de är beroende av utrustningen på ett helt annat sätt och dels för att de förmodligen är mycket större kunder hos Nikon. Orättvist? Kanske, men så fungerar nog de flesta företag... (Sedan kan man i och för sig diskutera hur mycket servicekapacitet som rent allmänt skall finnas tillgänglig, men det är en helt annan fråga).
Jag ser det som fullständigt onaturligt. De har inte att göra med vem kunden är. Prioriterar de vissa så kan de fara åt helvete. Så beter man sig inte.
 
Julen är räddad! Har nu hämtat kameran, och den verkar fokusera perfekt. Jag fick dessutom ett Sandisk Extreme III 1-gigs minneskort som kompensation för att det dröjt. Ett sånt kostar ungefär 400:-, och det måste jag säga var en ganska generös kompensation. De ersatte också det lilla plastlocket till fjärrutlösaren gratis, som jag tappat bort. Det kostar annars 125:-.

Ingen större skugga över Nikon alltså. 4 veckor och 4 dagar tog det. Enda felet var att den utlovade tiden inte stämde, för egentligen är det inte särskilt lång tid.

Nu ska här bannemig fotas igen! :))
 
Makten skrev:
Jag var där personligen. Att skicka kameran inom samma stad är ju vansinne.


Jag ser det som fullständigt onaturligt. De har inte att göra med vem kunden är. Prioriterar de vissa så kan de fara åt helvete. Så beter man sig inte.
Inte man, men de gör så. Fast precis som du säger så får de sota för det i livet efter detta.
 
Euroshots skrev:
Lasses Kameraservice ????
Exakt vad menar du med detta informativa inlägg?

-Du borde valt Lasses kameraservice.
-Vad i helvete är Lasses kameraservice??
-Lasses kameraservice, det skitstället!
-Lämnade du den till Lasses kameraservice?

Jag är inte tankeläsare. Ditt inlägg kan tolkas precis hur som helst.
 
På tal om Lasses kameraservice. Jag fick just tillbaka min D200 därifrån, inlämnad med samma fel som din kamera hade. Det tog cirkus 5 veckor där också (jag fick ringa och påminna till slut). Jag inte hunnit testa ordentligt ännu om justeringen blev bra.
 
Skickade in min D200a för ett par dar sen, tryckte på lite om lånekamera och det gick de med på till slut, de skickade lånekameran dagen efter att min egen levererats till dem i solna. Så nu sitter jag här med en d200 igen, blev bara ett par dagar som jag vart kameralös! Visserligen uppvisade min lånekamera kraftig bandning i mörka partier, men jag tycker hur som att det är superbra service av nikon att skicka ut lånekamera! Sen får vi se hur lång tid byte av greppgummi o div småarbete tar, men det blir en senare fråga.. :)

/johan
 
Makten skrev:
Exakt vad menar du med detta informativa inlägg?

-Du borde valt Lasses kameraservice.
-Vad i helvete är Lasses kameraservice??
-Lasses kameraservice, det skitstället!
-Lämnade du den till Lasses kameraservice?

Jag är inte tankeläsare. Ditt inlägg kan tolkas precis hur som helst.


jojo..skulle kunna utveckla det men jag har inte tiiiiid. =)

Antagligen gör båda verkstäderna skillnad på kund och kund antingen det är meningen eller inte. Mitt tidigare inlägg var väl onödigt =) men tänkt som : att varför prata med solna? de är lika ointresserade av att lösa problem snabbt som Nikon svenska i sig.

Lasses har ju ofta mycket att göra men jävlar i min låda vilken service jag fått därifrån.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar