Staffand
Aktiv medlem
Har sedan tidigare en liten digitalkamera som alltid ligger i jackfickan när jag åker skidor. För det mesta är jag ute hela dagen och bor i tält på natten. Nu är mina planer att köpa en 350D. Det blir lite problem att ha den i den i en varm ficka då dessutom en ryggsäck ska utanpå. Är det någon som har lång erfarenhet av att ofta fotografera i kyla som vet hur kameran påverkas på sikt? De flesta säger att kameror tål ned till minus 30 utan problem, även om vissa funktioner fungerar lite sämre, men jag hoppas att min stora investering ska följa med mig på turer lång tid framöver.
Funderar på att lägga en liten flaska med varmt vatten i ett fack i fotoväskan för att hålla kameran lite varmare. Någon som har erfarenhet av detta? Någon tipsade om handvärmare, men är man ute i över en vecka blir det många handvärmare.
Funderar på att lägga en liten flaska med varmt vatten i ett fack i fotoväskan för att hålla kameran lite varmare. Någon som har erfarenhet av detta? Någon tipsade om handvärmare, men är man ute i över en vecka blir det många handvärmare.