Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Länk till bild från en annan hemsida.

Produkter
(logga in för att koppla)
Om de hämtar bilden från din server, så är det väl du som betalar för trafiken varje gång någon laddar deras sida.

En kille från Hawaii som var med i samma spelforum som jag startade nätcafe. Ett annat företag använde hans bilder direkt från hans sida, så han bytte ut bilderna mot porr av mindre trevlig sort. Hans egen sida hade originalbilderna, men omkodade, så det påverkade bara tjuven.

Företaget som stal bandbredd ville dra honom inför rätta, men det visade sig att det var de själva som bröt mot lagen. Detta var redan 1998. Goatse är en nätklassiker om du vill ge igen.

Jag har använt bilden som hämtas från min site till att kunna testat så att det inte ska gå att hämta bilder från mig och lägga dem på andra sidor. Efter lite googlande så blev jag av med problemet som kallas för hotlinking. Visar nu en bild som säger "no hotlinking!" om någon försöker. Bilden är 2 kByte så den trafiken blir inte så stor på min site. Det går oxo göra så att inget alls visas på den andra siten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar