Johan__S
Aktiv medlem
Kör för tillfället med Dynax 60, och har aldrig provat en digital systemkamera. Köpte 60-an för inte så längesedan, och är mycket nöjd med det mesta, men börjar bekymra mig lite smått över detta med hur länge man kan köpa film osv. Jag är mao ord lite skraj för att det inte var helt rätt att köpa en ny analog kamera nu, så om ni kan lugna mig och övertyga mig om att det kommer gå bra att köra analogt ett tag framöver så får i gärna göra det.
I vilket fall som helst så får nästa stora grej bli att köpa digital Minolta, och då undrar jag vilket hus som kan vara lämpligt? Har fotograferat med olika systemkameror ganska mycket, och betraktar mig själv som en som kan hantera ett hus med manuella inställningar och vet vad som påverkar vad, så det får gärna vara ett hus med lite roliga möjligheter. Vad kan vara lämpligt och hur mycket måste man punga ut med?
I vilket fall som helst så får nästa stora grej bli att köpa digital Minolta, och då undrar jag vilket hus som kan vara lämpligt? Har fotograferat med olika systemkameror ganska mycket, och betraktar mig själv som en som kan hantera ett hus med manuella inställningar och vet vad som påverkar vad, så det får gärna vara ett hus med lite roliga möjligheter. Vad kan vara lämpligt och hur mycket måste man punga ut med?