Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägsta pris på Canon 70-200/4L utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur funkar det med momsen, varit inne och kollat lite, och om man slår på momsen på priserna blir det inte alltid så fördelaktigt?
 
alf109 skrev:
Hur funkar det med momsen, varit inne och kollat lite, och om man slår på momsen på priserna blir det inte alltid så fördelaktigt?

Pratar du om Tyskland? Då är det Tysk moms som betalas (16%) och det ska vara med i priset du ser (hos technikdirekt iaf).

Mvh
 
Nej jag syftade på USA. Kollade en Leica MP som kostar 2795 dollar på B&H, med frakt och moms blir det ca 25000 skr, förvisso ett par tusen billigare än butikspriserna i sverige. Men prutat och klart blir skillnaden marginell, dessutom känns det tryggare att butiken ligger här om det blir några problem.
 
Det vinns otaliga trådar som behandlar regler för köp av utrustning utomlands. Prova sökfunktionen.

H
 
Jag hittar inte så bra. Det är väl smidigast att köpa från Tyskland kanske. Hittar inget 70-200/4L där. Någon som kan hjälpa?
 
Tack. Men då är alltså objektivet ungefär samma pris som svenska(?) zebramedia.com....finns det någonstans till lägre pris inkl. frakt.
 
Ja, du tjänar mer pengar på dyrare optik som tex 70-200 is f2.8 (18000 vs 15500kr).

Frakten är för övrigt €20.

Mvh
 
Känns som man vill ha det åtminstone 1000:- om man köper begagnat.

Tobias: Vart du nöjd med affären?

Har hört talas om problem med "backfocus" med objektivet plus eventuellt 300D(?). Är det stor risk det blir problem med detta?
 
Kollade lite på dpreview, det verkade finnas något Dixxon i England som sålde för 349£, men det var inte lätt att få tag i...

I Usa verkar det kosta runt 550$ om jag kollade rätt.

Finns det ingen tysk sida med bra priser?

Tobias: Häftiga bilder!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.