Jag lovar inte att lyssna jätteintresserat på svaret.
Jag har iaf verkligen inte pratat någonting om vad som gör att ett förhållande fungerar eller vad som skapar trygghet och kärlek som varar mellan två människor på sikt. Jag är dock jätteöppen att ha den diskussionen också eftersom jag tycker det är spännande.
Tråden handlade ursprunglien om det som är vackert hos en kvinna och varför det är intressant och varför detta är mycket mer intressant och konkret än det som är intressant hos män.
Sen visst självklart mitt påstående:
Attratktionen mellan tjejer och killar är inte alls linjär, en kille med en tillräckligt vacker och självsäker personlighet...
En överdrift och en förenkling men ändå inte bullshit enligt mig, betydligt större skillnader än man först kan föreställa sig i hur olika män o kvinnor attraheras av varandra. Tar man exemplet en klubb (ställe man är på kvällstid där folk har rätt att ragga på varandra), så är det ytterst få killar som inte är extremt förvirrade, väldigt få killar vågar helt 100% ogenerat ragga på den allra snyggaste tjejen på stället eftersom de tror att hon ska tänka på samma sätt som honom och i den tanken är han inte den snyggaste på stället. De flesta killar som då raggar på den allra vackraste tjejen är mycket framgångsrika killar som fått sitt ego boostat till den nivå att de tror sig vara coolast på stället. Men de är fortfarande lika förvirrade som de flesta andra..
Jag har verkligen ägnat en jättestor del av min vakna tid rätt länge åt och hur det funkar, finns inte mycket klassisk forskning inom social dynamik (mycket bättre ord och form av genusvetenskap) och det lilla intressanta (och väldigt bra) kommer från killar (väldigt få) som börjat med det för att de från början inte fått ligga med tjejer och sen dragit det 100 steg längre av rent intresse för HUR samspelet mellan människor faktiskt fungerar (på ett bredare plan, inte bara tjej/kille/ytligattraktion) och inte VAD som fungerar.
Det ÄR mycket större skillnader i hur män och kvinnor reagerar mot varandra än vad man kan tänka sig,
Real Social Dynamics av Tyler Durden är väl det tillgängliga material jag kan rekommendera om ni ville ha någon form av referenser.
Nedlåtande att dra torka-dig-bakom-öronen-argumentet istället för att ha en saklig diskussion bara för att jag råkar vara 20 år yngre än någon annan.
Har jag missuppfattat vad någon vill argumentera om eller om någon vill argumentera tillbaka är jag beredd att bemöta alla följd-frågor eller sido-frågor eller byta inriktning på ämnet om så önskas.
mvh Erik