Ravestream
Aktiv medlem
Bror duktig? Vad pratar vi om, Mathias?
Är det duktigt att tycka att folk inte går att sätta på en enkel formel? Att vi inte är gjutna i en djävligt enkel form?
Att en fjortisuppfattning inte håller livet ut?
Kan det vara så att du själv har svårt att stå för dina tankar och åsikter? Det brukar nästan alltid vara så att det handlar om en själv, när man misstänkliggör folk man inte alls känner. Och så kryper du ju bakom "massan". Den bryr jag mig inte mycket om; föredrar att tänka själv.
Nej då så är det inte.
Ja att tänka själv märker jag att du gör, på samma sätt som jag så tycker/tror/tänker du nått visst om en sak.
det betyder inte att det på nått sätt är rätt, och andra sidan heller inte fel.
Folk tycker olika och på samma sätt som du tycker en sak och säkert vill att folk ska respektera det så funderar man på.
Respekterar du att andra tycker tvärtom ?
Jag tycker mest det är så spännande att folk ena dagen kan tycka så mycket om en sak senare tycker det är så "fel" och avskyvärt.
Översta delen om bror duktig har du helt klart misstolkat, jag skrev inget om någon formel eller former vi är gjutna i.
På vilket sätt kryper jag bakom massan menar du ?
Och du får nog tala för dig själv när du säger att det brukar handla om en själv när man misstänkliggör någon.
Alla har vi våra tankar om saker på samma sätt som vi tycker olika, tycker som jag sagt någon gång tidigare att det är så ok ibland att vara motståndare och tycka illa om nått och att folk ska respektera vad man tycker, men tvärtom går det inte för sig.
Exempel.
det är helt okej att tycka det är så fel när en släthyad,ung,smal osv (enl många en vacker/snygg/sexig) eller hur man nu ska förklara det.
får massa fin kritik när hon visar sig i baddräkt.
Men kritiserar man, överviktiga/finniga/vinögda/rynkiga (enligt många eller om man ska skriva samhället)
fula personer så är det Sååååå fel.
Nu är det förbaskat svårt överlag att få tankar i text sen att jag inte är någon höjdare på det heller gör inte saken bättre