Maverick
Aktiv medlem
ariadne skrev:
...
Det ligger väl i tiden antar jag.
...
Mesiga och okritiska och osjälvständiga är många män tycker jag det verkar som..
Jag räknar med minst 1 mothugg
I så fall har de legat i tiden de senaste tre fyra tusen åren eller nått. Även om realismen kan diskuteras så tycker jag nog att dagens stereotyper finns bland pyramidernas målningar.
Mesiga vet jag inte direkt, kanske en del är det runt kvinnor sådär i allmänhet. Okritiska kan jag delvis hålla med om, fast inte värre än nån annanstans egentligen. Det är gott om folk som verkar tro att deras bild är bra så fort det har ett snyggt motiv. Oavsett om det är en naken tjej, vacker blomma eller häftig bil.
Osjälvständigheten är värt ett kapitel för sig. Många är kanske osjälvständiga men å andra sidan är det få saker som är så avskydda som självständiga kreativa människor. Fall in i ledet och sluta tro att du är nått...typ. Osjälvständighet förväxlas dessutom ofta med utveckling och lärande. Att göra en sak som många redan gjort är inte nödvändigtsvis att vara osjälvständig utan att vara i lärande fas där man provar på olika saker.
Mvh
Maverick