Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kvalitetsskillnad på objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

indianen

Ny medlem
Har nyligen köpt mig en digital systemkamera, en canon 400D. Har insett att man inte kommer så långt med standardobjektivet. Mitt intresse är att fota djur, mest hundar samt närbilder av blommor. Har kollat på objektiv men vad ska man välja! Har insett att jag behöver ett teleobjektiv men jag vill också ha ett som funkar på närbilder. Efter inköpet av kameran så är kassan lite skral och jag funderar på att kanske köpa något billigare märke. Skiljer det mycket i kvalité? och vad ska man välja? Känner mig hopplöst borta i denna djungel...

Fota hundar

Jag fotograferar mycket hundar och
jag har själv börjat med en 400D och jag köpte ganska snabbt ett Canon EF 75-300 1:4-5.6 III som jag klarade mig bra med ett bra tag. Det finns begagnade här på fotosidan från 900 kronor, prisvärt tycker jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar