Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kvalité
- Trådstartare T.Risberg
- Start datum
riknik
Aktiv medlem
Det finns massor av strålande gamla Hexanon objektiv. Kolla på http://www.buhla.de/Foto/Konica/eHexanonHaupt.html för mer information. Ett av mina bästa objektiv alla kategorier är ett UC Hexanon 28/1.8.
perost
Aktiv medlem
Menar du kanske elektronisk sökare? Det finns ju inga NEX (eller Alpha som de nu heter) med optisk sökare.Välj en Nex med optisk sökare, mycket enklare att sätta fokus.
Men jag håller med, Sonys spegellösa kameror är ju väldigt populära att använda till gamla manuella objektiv. Jag har tidigare använt en NEX-7 med nästan uteslutande gamla Contax-objektiv, just för att de är en sådan fröjd att använda. Nu har jag uppgraderat till en A7:a, som fungerar minst lika bra. Så jag tror inte du blir missnöjd med valfri spegellös från Sony.
Annars är väl m43-kameror också relativt populära för manuella objektiv, men brännviddsförlängningen kan ju bli lite tråkig (eller rolig om man gillar långa brännvidder ). Nu har jag ingen koll alls på m43, men jag har för mig att även vissa m43-kameror har samma fokushjälpmedel som Sonys kameror har (bildförstoring och peaking).
riknik
Aktiv medlem
Optisk sökare finns inte, du menar förstås den elektroniska sökaren. Jag håller med om att det underlättar. Använder själv NEX-6 till mina manuella objektiv och tycker den fungerar bra. Den kontrastbaserade fokushjälpen fungerar för det mesta strålande. Vill du ha fullformat är A7 och A7R bra alternativ, men förstås mycket dyrare.
Edit
Haha, såg först efter jag postat av perost hann före med typ exakt samma svar. Så kan det gå
Edit
Haha, såg först efter jag postat av perost hann före med typ exakt samma svar. Så kan det gå