Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kuvert för att skicka A4 och 10x15?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Vart kan jag hitta kuvert som är lite hårdare som skyddar bilderna så de inte skadas i posten?
Vad kostar de?

Söker både i formatet A4 och 10x15.


/Jocce
 
macace skrev:
Det enklaste är ju att lägga i en tjockare kartong i kuvertet.

Då måste jag hitta kartonger (alt. skära till) i A4 format, och det kan bli lite trångt i ett vanligt A4 kuvert ibland, så tänkte mer såna man får när man beställer bilder ibland!


/Jocce
 
De har såna med pappbaksida i nämnda storlekar. Kolla under emballage tror jag det är..

(jag köper av dem och är nöjd.)
 
Jocce skrev:
Vart kan jag hitta kuvert som är lite hårdare som skyddar bilderna så de inte skadas i posten?
Vad kostar de?

Söker både i formatet A4 och 10x15.


/Jocce

Jag brukar köpa dom hos den lokala fotohandlaren. Det ingår ju inte i sortimentet, men han säljer när jag frågar.
 
DET DU SÖKER KALLAS BREVPÅSE, finns både med och utan hård baksida. Klaffen på kortsidan, fukthäftande eller självklistrande. Format C4 eller E4.
Men det blir inte trångt i ett C4-kuvert eftersom dom är större än ett A4. Klipp kartong och lägg bakom bilden (-erna)
 
Tjennare!
VSFL i Herrljunga har sådant men då måste man ha kundnummer där.
De är billiga och har snabb leverans.

Jag har 600 st. 14x19cm utan tryck och ca. 600 st 19x25cm med tryck ( FOTOGRAFIER får ej vikas ).
Dessa kan du få billigt av mig.
1.200:- + frakt för alla ( frakten kommer du ändå inte ifrån om du skall beställa )

Maila mig på [email protected]

// Kenneth
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.