Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kryptera emailadressen i portföljen

Produkter
(logga in för att koppla)

jfahlstrom

Avslutat medlemskap
Kodknackare! Ta och kryptera emailadressen i portföljen! Inte undra på att det fullständigt väller in spam.

För er som har portfölj prova själva att söka på google.com på den email address ni har.

Har påpekat det förut men fick till svar att min adress redan finns exponerad på nätet... Numera med en sjuhelvetes massa jävla spam i malboxen. Och det är inte så jävla kul att få ett 30-tal knark, tonårsprostitutions erbjudande varje dag !!! Dessa startade i samband med att jag la upp min portfolio som guldmedlem !!

Kryptera adressen !!!

/Kristian

Ovanligt korkat svar tycker jag. Det finns ju ingen anledning att exponerad den ännu mer.

Dessutom kan man ju ha skaffat sig en splitterny oexponerad emailadress just för fotosidan och sedan for man den i allafall presenterad på en websidan som har brallorna nere.

Det är bara för kodknackarna att sätta igång. Annars går jag nog ner till silvernivå samt ny emailadress.

<SCRIPT language=javascript>
var name = "farbrorfredrik@";
document.write ("<a href=\"mailto:" + name + "hotmail.com\">farbrorfredrik at hotmail dot com</a>");
</SCRIPT>

Lägger man in denna javakod så är den båda säkrad men ändå klickbar i både IE och Netscape.

Senast ändrad:
Kristian h skrev:
Har påpekat det förut men fick till svar att min adress redan finns exponerad på nätet...

Nä, så svarade vi väl då inte...

Att fixa det där står på att göra-listan; men samtidig var det önskemål om att få en alternativ epostadress för firman (som Portfolion är för) så det hamnade tyvärr på samma (låga) prioritetsnivå i Att Göra-databasen vi har internt. Fixar adressen nu...

clindh skrev:
Nä, så svarade vi väl då inte...

Att fixa det där står på att göra-listan; men samtidig var det önskemål om att få en alternativ epostadress för firman (som Portfolion är för) så det hamnade tyvärr på samma (låga) prioritetsnivå i Att Göra-databasen vi har internt. Fixar adressen nu...

Vill inte hänga ut någon man jag fick detta som svar då jag inte ville ha min e-mail exponerad efter div otrevliga mail från en användare...

-----Original Message-----
From: xxyyzz på fotosidan
Sent: den 15 augusti 2003 12:47
To: Kristian Hernström
Subject: RE: Kontakt
Hej!

Nej det är inte lösbart just nu. Dessutom är det ganska kört i vilket fall. Jag gjorde en sökning på Google på ditt namn och fick ca 98 träffar på flera olika sidor med din emailadress synlig..

Vänligen
xxyyzz på fotosidan

Ja det var då ett slarvigt svar... vi får ta och avskeda honom :)

Otrevliga mail från användare kan ju dock komma ändå, där hjälper det ju inte att scrambla adressen lite med Javascript. Du kan alltid kontaktas via "Kontakta medlem"-funktionen. Vi har dock fundrat på att ha en blacklist för den.

Nu kan man ha en alternativ epostadress i Portfolio-profilen, för den som vill ha företagsadressen där tex.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar