Walle skrev:
Det var en jävligt dålig gissning...är det meningen att jag ska ta illa upp eller?
Jag kommer till det.
Walle skrev:
Om du vet vad ett "LAN" är, så vet du säkerligen vad en "lanare" är. Då vet du ungefär vad det är för folk jag pratar om...Folk som roar sig med att programera demos i 3D med ljud som inte får överskrida 64KB i _total_ storlek, allt inkluderat...folk som hackar hemsidor för utmaningens skull...folk som skriver avancerade artiklar på sweclockers.com (Har känt Herman på sweclockers sen början på 90-talet)...Folk som modifierar sina chassies tills dom ser ut som rena jävla UFO'n...folk som inte är nöjda om dom inte kan överklocka sin dator till minst det dubbla av vad specifikationerna är...folk som antagligen kan jävligt mycket mer om datorer än du...
Om du vet vad ett "LAN" är, så vet du säkerligen vad en "lanare" är:
Ja, jag vet vad ett LAN är, men det var ett tag sen sist nu. Var i tidningen en gång för mina innovativa sovplatser på ett lan btw.
Programera demos i 3D med ljud som inte får överskrida 64KB i _total_ storlek:
Har bra kompisar som gör det där på löpande band. Det är inte så imponerande, men eftersom att du har bekanta med skillz så kör jag också med det. Man kan inte vara bra på allt tyvärr.
Folk som hackar hemsidor för utmaningens skull:
Kan vara kul, men det finns roligare (och bättre) tidsfördiv än att sitta och leta exploits på nån stackares hemsida.
Folk som skriver avancerade artiklar på sweclockers.com:
Vem är Herman? Och jag har nästan lämnat swec pga standarden i de delforumen jag brukade vara i.
Folk som modifierar sina chassies tills dom ser ut som rena jävla UFO'n:
Det är jag och min bror det.
Folk som inte är nöjda om dom inte kan överklocka sin dator till minst det dubbla av vad specifikationerna är:
Brukar stanna vid typ ~1.5x specifikationen för det mesta, gillar inte när prylarna går sönder, och tänker inte lägga en massa pengar på kylning. Bygger egen kylning av saker jag har hemma istället.
Folk som antagligen kan jävligt mycket mer om datorer än du:
Ja det är mycket möjligt, men det gör inget, för även om det finns folk som vet mer än mig så gör det inte att jag inte kan yttra mig. Och ja, det verkar som att du tog illa upp, oavsett vad min
mening med det var...
Kan ju meddela dig att ditt citat om flash är topic i ett par större grafik-kanaler på irc, och det är inte för att de håller med dig...
Är dessutom osäker på vad som ger folk som är bra på att använda lite verktyg (modda chassin),att överklocka hårdvara, att skriva "avancerade" artiklar (om vad?), eller att koda demon, rätt att uttala sig om huruvuda Flash är skit eller inte.
Jag kunde ha lagt lite tid på att formulera mig lite mer diplomatiskt i det första inlägget jag skrev, men så blev det inte helt enkelt. Orkar inte finslipa det här inlägget så mycket heller eftersom att jag börjar bli rätt trött och måste plugga en del innan jag ska sova. Sorry.
Det känns som att hela diskussionen är offtopic dessutom, så vi borde nog avsluta den.
edit: Angående både ditt första och ditt andra inlägg så kan jag rekommendera stycket om "Appeals to Authority", s.158 i
Critical Thinking av William Hughes.