Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kort tid för bildskärmen D60

Produkter
(logga in för att koppla)

DodeN

Ny medlem
Nu har vi köpt en D60, sambon fotar som en galning och vi försöker lära oss hur den funkar. En sak som är lite störande är den korta tid som informationen visas på bildskärmen, kan man förlänga den tiden på något sätt? Är knappt så man hinner läsa vad som står innan den blir svart.

Jag har visserligen ingen erfarenhet av just D60, men på de flesta kameror kan man ställa in detta. Titta i manualen!

Tankade ner en maual från nikons hemsida men jag hittar inget där om det, fast samtidigt så har jag svårt att läsa så mycket text så det är möjligt att jag missat det.

Hej!
Läst min manual och hittat det till slut, tror jag...men det var väl gömt.
Gå in på meny, välj skiftnyckeln, gå in på CSM/inställn.meny och välj FULL.
Sedan tillbaka ut och välj pennan, kolla 07 bildvisning att den är ON...fortsätt ner till 15 timers för aut.avst och välj custom...framme...tror jag.
Hoppas detta hjälper dig...lycka till :)

// Ellinor

Hej!
Läst min manual och hittat det till slut, tror jag...men det var väl gömt.
Gå in på meny, välj skiftnyckeln, gå in på CSM/inställn.meny och välj FULL.
Sedan tillbaka ut och välj pennan, kolla 07 bildvisning att den är ON...fortsätt ner till 15 timers för aut.avst och välj custom...framme...tror jag.
Hoppas detta hjälper dig...lycka till :)

// Ellinor

Tack! Mig hjälpte det iallafall.
/Carola

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto