Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konveterare från xlsx fil till Jpeg

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Någon som vet av något program som kan konvertera en xlsx bild fil till Jpeg förutom då office 2007

Jag trodde också att det var det "nya" excelfilsformatet. Det enklaste är väl kanske att öppna upp kalkylarket med just excel och kopiera bilden in till photoshop eller något annat bildbehandlingsprogram skulle jag gissa på.

Tog hem ett open office program å jag kan titta på bilden där men den går inte å konvertera till Jpeg
tyvär :0(

Tog hem ett open office program å jag kan titta på bilden där men den går inte å konvertera till Jpeg
tyvär :0(

Jag menade att du i ditt kalkylhanteringsprogram som du öppnat filen med, markera bilden och kopiera ut den till något bildbehandlingsprogram och sen spara ner den till jpg :).

Det finns en sak du kan testa, men du bör använda en kopia på filen, inte originalet.

Döp om filen, så du ändrar filändelsen till ".zip", och sedan packar du upp filen, gärna i en tidigare tom mapp, så du vet vilka filer som (eventuellt) kommer fram. Det kan vara så att det poppar frma en fil med ändelsen "jpg", som är den du söker.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto