Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kontaktkarta, mellanformat, Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

ToLu

Aktiv medlem
Hej!

Skulle vilja hitta ett lab som efter dom framkallat mellanformatsnegativ även har möjlighet att göra en kontaktkarta.
Eftersom jag är student... igen.. så skulle det vara bra med ett budgetalternativ.
Har för mig att jag kollade butiken i focushuset för ett par år sedan, då har jag för mig att det kostade runt 100-lappen. Skulle gissa på att det är där någonstans det ligger men om ni har billigare alternativ så blir jag hemskt glad!

Tack på förhand!

/Tomas
 
Ja, som Emil nämnde så finns det ju fotoföreningar på Chalmers och på Universitetet. Men då får du antagligen hålla dig med egna kemikalier.

Annars så tror jag att crimson.se kan utföra liknande saker. Efter en snabb koll på deras hemsida verkar det kosta 110 kr för framkallning + kontaktkarta, detta både för 135 och 120 film, och för de flesta vanliga filmer.

Vad är det för film du tänkt framkalla för övrigt?

//Tommy
 
Om du har ett ljusbord samt en bra digitalkamera kan du lägga negativen på ljusbordet och fota av dom och fixa till i dator. Skriv sedan ut dom om du har tillgång till skrivare så får du en karta på papper. Måste vara det billigaste sättet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.