Annons

Konstigt ljud 70-200/2,8 IS II

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim_k

Aktiv medlem
Jag köpte nyligen ett begagnat 70-200/2,8 IS II. Ibland när IS:en går igång ger objektivet ifrån ett skumt ljud. Det låter lite som någon sorts skrapljud men någon annan kanske skulle beskriva det annorlunda. Det låter i alla fall konstigt. Är detta normalt eller är det något fel med mitt objektiv?
 
Alla objektiv är individer, och har således sina egna små ljud för sig.

Att IS låter när den är aktiv är helt normalt, att ljudet skiljer sig mellan olika exemplar är inte heller konstigt.

Därmed inte sagt att det garanterat inte är fel på ditt objektiv, men lite ljud är inga konstigheter.
 
Alla objektiv är individer, och har således sina egna små ljud för sig.

Att IS låter när den är aktiv är helt normalt, att ljudet skiljer sig mellan olika exemplar är inte heller konstigt.

Därmed inte sagt att det garanterat inte är fel på ditt objektiv, men lite ljud är inga konstigheter.

Testade precis lite. För det mesta är det i princip ljudlöst, så pass att jag ibland funderar på om den gått igång (fast det har den gjort för det märks i sökaren). Ljudet kommer nog om IS:en är på väg att stänga av och jag fokuserar precis då så att den går igång igen.
 
Jag har samma sak på mitt och det har fungerat fint i över ett år. Jag funderade samma sak men vill minnas att jag läste i en tråd då att det är ganska normalt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.