Annons

konica minolta dimage x1

Produkter
(logga in för att koppla)

Bikumo

Ny medlem
Jag tänker köpa en kamera som är väldigt liten och snabb, som man kan ha ligga i fickan vart man än går.
Kollat upp nikons coolpix-serie och funderade på s1-modellen ett tag. Men den har ingen riktigt snabb slutartid. Så nu lutar det mot minoltas dimage x1 istället.

Tror ni det är ett bra köp eller finns det bättre jag borde kolla upp?
 
Till att börja med lär X1 vara svår att få tag på och för det andra är den faktiskt helt kass. Läker design och seg som sirap i minusgrader. Det mesta är bättre än just den modellen. Det är antiskak-systemet som slöar ner den så fasansfullt.

Mvh
Maverick
 
den har ju dessutom bara iso 200, så det är blixt som gäller i alla lägen med dåligt ljus. nja, köp hellre något annat. om det är antiskak du är ute efter har ju både canon, panasonic, nikon, ricoh (och säkert andra tillverkare också) kameror med antiskak.
kolla upp canon ixus 800 IS, Ricoh R4, nikon P3 & P4, Panasonic FX01 och pentax A10 så får du kameror med antiskak och bättre egenskaper än minoltan.
 
Det är inte direkt antiskak jag är ute efter.

Är ute efter en väldigt liten kamera som är lätt att ha i fickan, som startar snabbt och inte har något objektiv som åker ut och som tar bilder relativt snabbt. Men det vore ju jobbigt att alltid behöva använda blixten förstås, trodde inte den skulle vara så känslig efter alla recensioner. Sen får den inte kosta mer än ungefär 3000 heller.

Men ska kolla upp de du nämnde, tack för tipset.
 
Visserligen har den ett litet objektiv som kommer ut när man startar kameran. Men den är snabb och jag tycker att det blir förhållandevis bra bilder. Dessutom är det grymt pris på dustin just nu 3095 för kamera, minne, väska.

Ixus 60
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.