Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompositionen på denna bild;

Produkter
(logga in för att koppla)
Loj skrev:
Och Ulrika kan gärna få svar på sin fråga: Kompositionen fungerar för mig, men jag skulle ändå ha beskurit bilden lite upptill...

Hur vore det om du skrev kommentaren under bilden istället för här i forumet? Då skulle din kommentar bli registrerad, bilden bli registrerad som kommenterad och andra som tittar på bilden kanske kunna lära någonting?
 
Kompositionen är...

Jättebra! Den fungerar alldeles utmärkt för mig också.

/Amir

PS. bli inte ledsen, en del folk blir jättesura om man går mot röd gubbe på en otrafikerad gata också :)
 
Ett tips, om det är något särskilt du vill ha kommentar på är att skriva det i bildbeskrivningen. "Jag är osäker på kompositionen" eller liknande. På så sätt slipper vi "tiggande" inlägg i forumen.

Och nej. Jag skriver inte detta inlägg för att, på något sätt, glädja mig själv.
 
Herregud...

Ok, från och med nu kommer jag aldrig närma mig forumet på fotosidan.se.
Hade ingen anning om att det fanns sådanna absurba regler inom forumen och att folk blev så upprörda för skitsaker.

Men snälla, lägg ner det. Jag fattade efter de två första inläggen.

Jag startade inlägget helt enkelt för att jag inte tyckte att folk brydde sig så mycket om undertexten man skrev till bilderna. Därför brukar man använda DISKUS för att DISKUSSERA bilder och annat. Men detta var visst en helt annan "helig" typ av diskus.

// Pyro
 
Ett klargörande bara för formaliteten skull (så att ingen inte skall säga att vi inte sätter ner foten): kommentarsraggning bör inte förekomma i forumet.

Ulrika, självklart skall du närma dig forumet igen. Låt inte detta skrämma dig! Snälla.
 
Ok, jag hade verkligen inte lust att förlänga detta forumet men jag kan medela redaktören att jag inte var ute efter "kommentarsraggning".

Men du får gärna förklara vad det då är tänkt att man ska diskutera på den diskuss som heter " Poträtt, Studio, Modell" ??????
 
Med kommentarsraggning menar jag att man i forumet skapar en tråd som pekar ut en bild i syftet att uppmärksamma en bild för att få fler kommentarer. Det var förklaringen på termen och ingen nedklankning på dig (jag uppfattade inte ditt ursprungliga inlägg som kommentarsraggning, även om jag förstår att man kan tolka det så. Därav min första "flata" kommentar).

Att diskutera en enskild bild fungerar bäst i Bildkritikfunktionen eftersom varje gång en bild kommenteras så dyker den upp i listan igen och fler kan se den.

Att diskutera beskärning/komposition funkar också bäst där men om du är villig på att andra redigerar din bild och laddar upp nya förslag så kan även Efterbehandlingsforumet fungera (http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=54). Där kan du bifoga bilden i ditt första inlägg (400px bredd) och se be folk göra alternativa beskärningar och diskutera dessa.

Kanske det är bästa lösningen!?
 
Här har red. varit inne och censurerat några av inläggen bl.a mitt inlägg, förmodligen för att jag hade mage att kritisera David. Att bara censurera rakt av utan att meddela mig är dåligt.

Jag slutar nu med dessa inlägg på forumen och blir en "passiv" medlem i stället.
 
Tack Christoffer. No problemas. Det verkar som vissa inlägg flyttats, man borde göra en markering i tråden när så sker. Missförstånd sker så lätt. Syfte med ett inlägg kan tolkas på olika sätt etc...
 
Ja det måste säga vara ord och inga visor från dig Jan Olof. Ibland kan det vara på sin plats att ta en kopp kaffe innan man raljerar.
 
Ja, riktigt så långt behöver man ju knappast gå. Det finns ju faktiskt ett mellanting och vi är alltid intresserade av att höra medlemmars kritik och tyckande.
 
David vs Jan Olof

Det blir armbrytning på Elmia kanske...

Ta det lugnt med att bråka på forumet. Den minsta antydningen kan lätt tolkas som enorm, hos fel människa i.o.m känslor inte framgår via text.

Ungefär som tidigare, när nån skrev med "glimten i ögat"

"Vet hut... "

O några gick i taket direkt.

/Forumpsykologen Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.