Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompis i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)
Haha, jo andra grejjen är att jag bara hållit på i liksom 3 dagar ><. Hade jag kunant ta din "msn" och skicka ett par bilder? Behöver kritik, badly.

Det är bara att slänga upp lite bilder här på FS Erik. Skriver gärna några ord kring dina bilder. Vet inte ifall jag kan komma med så mycket konstruktiv kritik ifall det är just det som du är ute efter, men jag skriver gärna lite hur jag uppfattar bilderna.

Angående att hänga med ut och fota så tycker jag absolut att du ska hänga med. Både skoj och givande att vara med på sånna här träffar. Själv kommer jag tyvärr stå i butiken och jobba på lördag så jag kommer inte kunna hänga med dessvärre. Får hänga med nästa gång istället.
 
Åh, är det ingen som har en 'riktig' kamera att låna ut (gärna Nikon) medan min är på sjukhus... ;-)
Jag blir tokig av att inte kunna fota! Det är lagom trist med en liten kompakt... :(

Se det som en utmaning och utnyttja möjligheterna istället för att se problemen. Det är fortfarande personen bakom kameran som är det viktiga!
Kompakten har väldigt stort skärpedjup, är lite - utnyttja det kreativt.
 
Jag ska också försöka ta mig upp tidigt på lördag och åka in.
Kan dessutom ta med min reservkamera (D50) till dig Jenny.
(Du har PM)
 
Hänger nog också på - om Scandinavian Photo behagar lämna åter mitt 18-55 som de haft i beslag tre veckor nu (skulle ta max två veckor) :mad:
/Daniel
 
Nikon eller Canon?

Canon har ju verkstad i Krokslätts fabriker, inte långt från ScP. Nikon-grejer måste däremot skickas till Stockholm.
 
Nikon eller Canon?
Canon har ju verkstad i Krokslätts fabriker, inte långt från ScP. Nikon-grejer måste däremot skickas till Stockholm.

Säger man max två veckor så bör det väl vara inom den utlovade tiden i vilket fall som helst! Man har sagt senast denna veckan iaf. Viktigast är att jag får objektivet innan FotoVästresan. By-the-way så har jag Pentax! ...men nu kom vi off-topic!
/D.
 
Jag kom precis på att det säkert var flera år sedan jag var i slottskogen.. Så det här ska bli spännande!
Framförallt att se om jag hittar till säldammen... :)

Och en annan grej jag kom att tänka på. Någon som har koll på om det ligger något Café där i skogen?
Jo men det måste det väl göra..?
För att gå upp så tidigt utan att fylla på koffeinhalten i blodet efter någon timme lär bli svårt iaf för mig... :)
 
Jag har en grej inplanerad i helgen men jag kanske kan komma, får återkomma om några dar.


Skickar med en bild från förrförra helgen i Slottsskogen. :)
 

Bilagor

  • slottsskogen.jpg
    slottsskogen.jpg
    92.9 KB · Visningar: 418
Det finns ett antal caféer längs Linnégatan så att stilla just koffeinbehovet torde inte bli så svårt. Om inte annat kan vi ju använda vädret som ursäkt för att sitta och snacka skit ett par timmar!

Daniel: självklart bör de hålla de tidsfrister de ger. När pratade du med dem sist? Om de inte kan skaka fram gluggen innan fredag tycker jag att du borde kunna tjata dig till en låneglugg över helgen iallafall. Jag hade gärna lånat ut en glugg men det blir svårt med passningen, jag har bara Nikon-grejer...
 
Hänger nog också på - om Scandinavian Photo behagar lämna åter mitt 18-55 som de haft i beslag tre veckor nu (skulle ta max två veckor) :mad:
/Daniel

Daniel, om du inte skulle få tillbaka det så kan du låna ett 18-55 II av mig. Kanske vill testa nått annat jag har i väskan.
Vi Petaxiter får hjälpa varandra ;)
 
Har följt tråden ett tag nu, men jag måste nog också vara lite tråkig och säga kanske. Det beror på hur mycket skolarbete som måste göras i helgen och vädret förstås. Annars skulle jag inte tvekat att hänga med!
 
Daniel, om du inte skulle få tillbaka det så kan du låna ett 18-55 II av mig. Kanske vill testa nått annat jag har i väskan.
Vi Petaxiter får hjälpa varandra ;)

Det vore oändligt hyggligt, Peter! :)
Min kameraväska är inte särskilt välfylld vad gäller objektiv (ännu) - ett 75-300 känns inte särskilt användbart i Slottskogen. Jag hör av mig i morgon fredag om jag inte har fått objektivet då. Tag gärna med dig ditt Sigma 10-20 också, jag funderar på att köpa ett sådant...
/Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.