ANNONS
Annons

Kompaktkamera för max 2500kr, vilken ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Svedjemo

Medlem
Hej!

Jag har fått i uppdrag av min syster att hitta en så bra kompaktkamera som möjligt för max 2500kr men har ingen koll på kompaktkameror. Kan någon vänlig själ ge mig lite tips? Min kära syster är ingen kamerafreak och har inga större krav på finesser.

Mvh

Johan
 
Man får en väldigt bra modell för 1000:- mindre och då inkluderar det väska, minneskort, batterier, laddare och LCD-skydd. Vad mer kan man önska?

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=A590IS

Ypperligt förslag av hr. Wallung...jag ställer mig bakom det...
...och säger samtidigt att det är lätt att köpa i den klassen - för det är mycket kameror som tar bra bilder i den prisklassen idag...

/ Magnus
 
Ypperligt förslag av hr. Wallung...jag ställer mig bakom det...
...och säger samtidigt att det är lätt att köpa i den klassen - för det är mycket kameror som tar bra bilder i den prisklassen idag...

/ Magnus

Men man bör tänka på - vilket Kim gjort ;-) - att välja en modell med optisk bildstabilisering, de flesta men långt från alla har det i prisklassen. Det blir roligare så och fler användbara bilder. Jag röstar också på Kims förslag, bra kamera och, tycker jag, en bra storlek! T o m min fotograferande 5-åring vill ha en kamera som har ett bra grepp...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.