Kimpan900
Avslutat medlemskap
Hej!
Jag köpte en Nikon D90 förra året när jag skulle utomlands. Dock så ångrade jag mig ganska omgående (Hade med den på 2 utomlands resor). Båda gångerna blev det allt för bökigt att ha med den när man var ute och bara gick omkring.
Därav sålde jag den senare.
Dock saknar jag någon "bättre" kamera att ta bilder med än min mobil. (Har en S4 och Lumia 920). Dels när jag är utomlands och tillsammans med min sambo.
Så jag har börjat tänka på en Kompakt kamera istället.
Jag går i tankarna om att lägga omkring 2000kr. Kan köpa ifrån ebay samt beg.
Jag vet dock inte vad jag bör satsa på.
En del av mig vill ha en kamera som kan ta bilder under vattnet / i duschen osv och då har jag kollat på Nikon Coolpix AW110.
Men en annan del säger att jag ska skippa undervatten funktionen och köpa en annan kamera så jag får bättre bilder.
Kan dock inte bestämma mig. Men vad föreslår ni?
Jag tar väldigt lite bilder(Hela 2013 tog jag kanske.. 100 bilder som inte vart i fest miljö eller semester). Dock en del när jag är utomlands. Jag åker utomlands minst 2 ggr om året. Alltid till varma länder.
Jag tar fest bilder samt "privata" bilder med sambon. Så en kamera som fungerar lite bättre när det är mörkt är att föredra.
Så för att sammanfatta:
Jag söker en kompaktkamera runt 2,000kr.
Jag kommer ta semester bilder, "privata" bilder samt fest bilder.
Jag undrar ifall jag bör skaffa en undervattens kamera eller inte.
Någon som kan hjälpa mig?
Jag köpte en Nikon D90 förra året när jag skulle utomlands. Dock så ångrade jag mig ganska omgående (Hade med den på 2 utomlands resor). Båda gångerna blev det allt för bökigt att ha med den när man var ute och bara gick omkring.
Därav sålde jag den senare.
Dock saknar jag någon "bättre" kamera att ta bilder med än min mobil. (Har en S4 och Lumia 920). Dels när jag är utomlands och tillsammans med min sambo.
Så jag har börjat tänka på en Kompakt kamera istället.
Jag går i tankarna om att lägga omkring 2000kr. Kan köpa ifrån ebay samt beg.
Jag vet dock inte vad jag bör satsa på.
En del av mig vill ha en kamera som kan ta bilder under vattnet / i duschen osv och då har jag kollat på Nikon Coolpix AW110.
Men en annan del säger att jag ska skippa undervatten funktionen och köpa en annan kamera så jag får bättre bilder.
Kan dock inte bestämma mig. Men vad föreslår ni?
Jag tar väldigt lite bilder(Hela 2013 tog jag kanske.. 100 bilder som inte vart i fest miljö eller semester). Dock en del när jag är utomlands. Jag åker utomlands minst 2 ggr om året. Alltid till varma länder.
Jag tar fest bilder samt "privata" bilder med sambon. Så en kamera som fungerar lite bättre när det är mörkt är att föredra.
Så för att sammanfatta:
Jag söker en kompaktkamera runt 2,000kr.
Jag kommer ta semester bilder, "privata" bilder samt fest bilder.
Jag undrar ifall jag bör skaffa en undervattens kamera eller inte.
Någon som kan hjälpa mig?