Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompakt, billig kamera??

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena79

Aktiv medlem
Skulle vilja ha lite åsikter angående billig smidig kamera å kunds räkning. Funderar på Cybershot, min 4xzoom.
Råd?? Vad kan ni rekomendera? Andra likvärdiga märken/produkter??

Mvh Helena :)

Ta med kunden till tex Elgiganten.
Liknande butiker har atrapper av kamerorna fästade i spiralkablar.
Man kan känna på 25 st innom en halvtimme om man vill.
Köp den kunden gillar.
Alla är bra som familje point and shot.

Patrik

Alla är bra som familje point and shot.

Jag håller inte riktigt med. Till skillnad från systemkamerorna (där alla märken och modeller har en god grundkvalité) tycker jag det kan skilja rätt mycket på kompakterna. Priserna varierar, funktionerna varierar stort, bildkvalitén likaså. Utbudet är enormt!

Helena, jag tycker du skall vara feg och rekommendera en Canon, då blir det i alla fall inte helt galet och ingen kan hänga dit för ett dåligt råd! :)

En IXUS om kunden vill ha en så kompakt modell som möjligt, en Powershot typ den Kim rekommenderade om de vill ha lite mer att hålla i. En Powersho långzoom (typ S5 IS) om kunden är riktigt fotointresserad.

Mvh
Anders

Jag håller inte riktigt med. Till skillnad från systemkamerorna (där alla märken och modeller har en god grundkvalité) tycker jag det kan skilja rätt mycket på kompakterna. Priserna varierar, funktionerna varierar stort, bildkvalitén likaså. Utbudet är enormt!

Helena, jag tycker du skall vara feg och rekommendera en Canon, då blir det i alla fall inte helt galet och ingen kan hänga dit för ett dåligt råd! :)

En IXUS om kunden vill ha en så kompakt modell som möjligt, en Powershot typ den Kim rekommenderade om de vill ha lite mer att hålla i. En Powersho långzoom (typ S5 IS) om kunden är riktigt fotointresserad.

Mvh
Anders

Tusen tack för bra info. Ska kolla upp "Canon-spåret" mer nogrant. Hade nog själv valt en Canon, men, men.......

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar