Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kommer kameramobiler att avlösa vanliga kameror?
- Trådstartare Ribbe
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Håller med Jesper, många "svenssonfotografer" kommer nöja sig med kameran i mobiltelefonen när den uppnåt hyfsad bildkvalitét (vilket den kanske redan gjort med sony-ericssons nya med 2Mp, AF och blixt som tillbehör).
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=32933
Medans de som är det minsta fotointresserade inte kommer nöja sig med enbart den typen av kameror.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=32933
Medans de som är det minsta fotointresserade inte kommer nöja sig med enbart den typen av kameror.
incus
Aktiv medlem
Kameramobilerna kommer nog ganska snabbt upp till 3-4 MP eller mer, men en sak kommer de aldrig kunna konkurrera med och det är systemkameran med sitt urval av objektiv.
Storleken sätter hinder för det.
Kan tänka mig en kameramobil får ett hyfsat objektiv för vardagsbruk såsom vanliga små digitalkameror har idag.
Men systemkameran å sin sida kan väl också mycket väl utrustas med mobil, nätverksanslutning och positionsbestämningsteknik (sorry minns inte förkortningen på det) och även utökas med mikrofon etc etc såsom man idag ser t ex handdatorer utrustas.
Storleken sätter hinder för det.
Kan tänka mig en kameramobil får ett hyfsat objektiv för vardagsbruk såsom vanliga små digitalkameror har idag.
Men systemkameran å sin sida kan väl också mycket väl utrustas med mobil, nätverksanslutning och positionsbestämningsteknik (sorry minns inte förkortningen på det) och även utökas med mikrofon etc etc såsom man idag ser t ex handdatorer utrustas.
sagan
Avslutat medlemskap
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=31152incus skrev:
Kameramobilerna kommer nog ganska snabbt upp till 3-4 MP eller mer //..
Sonnaren
Aktiv medlem
Samsung har tydligen - eller bör ha - en 5Mp kamera-mobiltelefon http://cellphones.engadget.com/entry/6796026482535671/ och en 7Mp i pipelinen. Klart är att om 10 år är dagens digitalkameror mindre intressanta än en 10 år gammal dator är idag. Mindre intressant eftersom utvecklingen på elektroniksidan tydligen är exponentiell.
Us
Us
Ribbe
Aktiv medlem
Freddie skrev:
Blir intressant att se utvecklingen av pressbilder när "alla" kan ta bilder när som helst av ok kvalitet.
Håller med
Sonnaren
Aktiv medlem
Jag har två stycken sådana "kameror"(3 respektive 7 Mp)och jag hoppas ett de förpassas åt #@~^@¤.....men jag hinner nog säkert före att göra det själv.Ribbe skrev:
Vad kommer hända med alla digitala kompakter?
Us
Sven-Olof Ahlgren
Ny medlem
pressbilder med mobilen
Även om det tekniska är något sånär av kvalitet är det fortfarande innehållet som räknas för de flesta dagstidningar, ett stort undantag är kvällstidningarna.
Personligen tycker jag det är bra att så många som möjligt får tillgång att ta bilder
Även om det tekniska är något sånär av kvalitet är det fortfarande innehållet som räknas för de flesta dagstidningar, ett stort undantag är kvällstidningarna.
Personligen tycker jag det är bra att så många som möjligt får tillgång att ta bilder
Sonnaren
Aktiv medlem
Hmm...jaja, själv är jag sådan att jag uppskattar frånvaron av alla störande moment när jag fotograferar. Som störande moment räknas också kortläsare, bärbara hårddiskar, batterier med kapacitetsfrågor, laptops, sensorer med damm, displayer som det står "Err...XXX" eller liknande dravel på.Olle skrev:
Jag "ser fram emot" den dagen när jag vid inköpet av min nästa kamera får mobiltelefon, radio, TV, MP3-spelare, GPS-navigator mm, mm "på köpet".
Olle
Helt klart en läggnngsfråga..;-)).
Us
Ribbe
Aktiv medlem
Olle skrev:
Jag "ser fram emot" den dagen när jag vid inköpet av min nästa kamera får mobiltelefon, radio, TV, MP3-spelare, GPS-navigator mm, mm "på köpet".
Olle
Jag tycker det skulle vara störande med allt det där i en "kamera", det blir ju inte någon "riktig" kamera med allt det där i den.
Johan Okker
Aktiv medlem
Ribbe skrev:
Ingen som tror att tillverkarna kommer försöka få sina kompaktkameror att bli bättre en mobilkamerorna?
Men det är de väl redan?