EnbersBuskE skrev:
Jag tolkar det som att du riktar detta mot mig, vilket är konstigt då du du tydligen läser saker i mina inlägg som inte existerar där. För det första är jag inte arg, jag ger trådskaparen mitt ärliga råd. Om du är frustrerad över att folk inte alltid ger rådet att konsumera tills plånboken nötts sönder så är mitt förslag att du slutar läsa här. För det andra var det en fråga från trådskaparens sida om skillnaden i pengar som en 5D kostar mot den gamla kameran skulle vägas upp i ökad bildkvalitet ("eller är det att kasta pengarna i sjön?"). Jag antar att du tycke att jag inte får tycka annorlunda än de flesta i denna fråga utan att vara förtjänt av påhopp liknande ditt. Det är tråkigt med en sådan inställning på ett fritt forum. Följer du alltid normen oavsett var den leder?
Trådskaparen säger i detta fall inte vad han förväntas skall bli bättre med en 5d mer än att han hoppas "märka skillnad", inte heller vilka behov han själv har. Jag vidhåller att det kan vara smartare ur ett ekonomiskt perspektiv att behålla det man har tills man vet vad som fattas för att man skall kunna ta de bilder man vill. Du har ingen aning om ifall trådskaparen hade haft mer nytta av någon annan kamera eller om han kanske hade haft mer nytta av ett objektiv, speciellt om han själv säger att "det är stora pengar".
Om du alltid rekomenderar en dyr kamera tillverkad för folk med speciella krav på absolut högsta bildkvalitet (i förhållande till "svenssons" behov) bara för att du själv är frälst till denna kamera, och detta utan att först se till behoven hos den du rekommenderar till, så ska jag i framtiden välja att bortse från dina högst vinklade inlägg.