Annons

Kommer du att köpa Nikon D700?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kommer du att köpa Nikon D700?

  • Jag har redan hämtat den

    Röster: 11 8.0%
  • Jag står i kö

    Röster: 13 9.4%
  • Jag funderar över att köpa den

    Röster: 43 31.2%
  • Fortfarande för dyr - inte intressant

    Röster: 63 45.7%
  • För lite pixlar - inte intressant

    Röster: 8 5.8%

  • Totala väljare
    138

Jeppe

Aktiv medlem
Har du beställt, rent av fått din D700? Eller funderar du över det eller står redan i kö?
 
Jag köpte en D700 idag, hos Fotokungen. Och såväl bild som byggkvalitet är i klass med min D3:a. Imponerande. Den inbyggda blixten kommer jag att få mycket nytta av!
U
 
Jag har köpt mig en från fotokungen med bör ha den på måndag :) Ska blir roligt att få sätta tänderna i den ..hehe
 
Våren 2010, begagnad, gissar jag.

Jeppe, du kan sälja din backup-D700 till mig när du köper D800.
 
För dyr och för liten skillnad jämfört med d300 som jag uppfattar det. Det skulle betyda nästan så stor investering som ett totalt systembyte iom att de flesta objektiven skulle behöva bytas. Tveksam till att jag ens skulle byta min d300 "gratis" mot en d700 p g a den anledningen.
Jag har inget emot 1,5 x crop.
 
Näpp!
Jag är rätt fäst vid 1,6 crop, då teleobjektivet får ett precis lagom omfång för mig. Med en fullformatare hade jag fått släpa på en 300 utöver min 70-200.
Dessutom kör jag Canon, och anser mig inte ha råd eller kunna motivera något vassare än 40D/motsvarande, D300.
 
Jag kopierar Per Lundbergs svar :)
Är väldigt nöjd med min D300.

Tror att det är många som tror att de "behöver" en FF-kamera. Tänk efter en gång till - finns det inte nåt roligt objektiv eller kanske några feta blixtar att lägga pengarna på istället. I alla fall om du redan har en bra kamera.

D700 är säkert en toppenkamera och om man måste ha FF så visst...
 
Jag skulle köpa en D700 om jag hade råd. Den skulle få agera back up för min D3 eller utgöra ett något smidigare alternativ, de gånger man önskar sig lättare och diskretare utrustning. Den dag de pengarna trillar in är det nog ändå dags för en D4 eller D800. Vad gäller inbyggd blixt så tycker jag att det är ett otyg som har noll värde för mig. Jag är dock medveten om att många tycker det är en mycket nyttig funktion.
 
Inget av alternativen passar mig heller,... Hade Nikon haft en vettig motsvarighet till 35L så hade jag övervägt systembyte...men som läget är nu så väntar man i vemod på 5d:s uppföljare...
 
Varit på väg svarat på D700 hysterin ett antal ggr men inte hittat rätt "forum". Vad är det som gör denna kamera så superior...att den ha både FF och crop?? Nej, för några "tusingar" till får man en mycket bättre kamera på många sätt i 1D mark III....det är jag säker på.......ni som ägt 1D mark III får gärna motivera emot mig( Hej Paul..blink)). Jag ser inget positivt med D700 jämfört med D3 eller 1D mark III och hur mycket bättre än 5D är den??Värt pengarna?? Vad händer när Canon kontrar..? Lägga närmare 31000:-(batteripacket) för en kamera som innan hösten är föråldrad
Mvh Thomas
 
Gutta skrev:
Inget av alternativen passar mig heller,... Hade Nikon haft en vettig motsvarighet till 35L så hade jag övervägt systembyte...men som läget är nu så väntar man i vemod på 5d:s uppföljare...
Jag saknar verkligen Canons 135 2,0 och 85 1,2. Jag hopps dock att Nikon kommer med några ljusstarka dräpare till hösten som kan matcha Canons fina uppsättning av fast optik upp till 200 mm. Nikons 180 2,8 är otroligt skarp och fin med underbar bokeh, men den är tyvärr inte lika otroligt snabb.
 
?

Den är exakt samma kamera som D3. (Med några procent mindre sökare samt möjligheten att slippa vertikal-grepp)

Alla verkade för nåt halvår sen väldigt överens om att D3 var världens bästa kamera och bättre än allt canon kunde erbjuda.

Nu när D700 kommit så verkar plötsligt hälften tycka att den är medioker och att D300 är bättre eller att 5D är minst lika bra?
 
om jag berättar att jag har köpt en d700 hos fotokungen så är vi tre stycken bara i den här tråden som har skaffat en därifrån. hittills:)

jag tyckte mycket om min d200:a och när d300:an lanserades var jag nära att hoppa på tåget. men eftersom jag tänkte att nikon nog ville smyga ner FX-formatet i ett billigare hus så gjorde jag inte det... jag hoppas att d700:an är så bra som det sägs. alldeles oavsett vad canon kommer att kontra med och alldeles oavsett vad nikon planerar för framtiden så verkar d700:an (baserat på pappersspecar och mitt första intryck) vara tillräckligt mycket i samma division som min gamla (numera sålda) F5:a för att vi ska trivas ihop:)

/f
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.