Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kommentera bilder eller kommentarer
- Trådstartare lotelo
- Start datum
lotelo
Aktiv medlem
Måste tillägga att orsaken till inlägget inte var att jag speciellt fått mina kommentarer kommenterade (just nu iaf). Jag upplever att det förekommer allt för ofta och att det riktas mot många. Att det inte är tillåtet var skönt att höra.
Undrar fortfarande varför vissa sysslar med sånt, ofta är det ju även de som inte själva kommenterar bilden i fråga också utan mest bara vad andra skrivit.
Undrar fortfarande varför vissa sysslar med sånt, ofta är det ju även de som inte själva kommenterar bilden i fråga också utan mest bara vad andra skrivit.
Joker
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Nej, absolut inte. Att man är trött är ju inte så poppis att skriva men nog finns det orsaker till att jag minskat kommenterandet markant, slutat med betyg och även en period raderat en mängd kritikbilder p g a diskussioner som inte rörde bilden.
Är det fel att reagera?
Har jag sagt det?
Joker
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Förresten, senast jag drog igång en tråd om händelser på sidan var i december 2002 och ämnet var det samma.
Kanske det är något som går att påverka till något bättre genom diskussioner? Bättre här än under bilder väl?
Har jag sagt något annat?
janc
Aktiv medlem
Måste väl erkänna att jag syndat en gång på den här punkten. Då därför att den som lagt upp bilden, i en kommentar, gav sig på ett antal namngivna personer som inte var postiva till bilden i sina kommentarer.
Tittar man på listan över senaste kommentarer används de ibland som ett "forum" där vänner och bekanta lämnar kommentarer som inte har ett dugg med bildens innhåll att göra. Det gör den funktionen mindre användbar men knappast något som är värt att hetsa upp sig över - tycker jag.
Diskussionen om det är rätt att starta diskussioner lämnar jag därhän...
Tittar man på listan över senaste kommentarer används de ibland som ett "forum" där vänner och bekanta lämnar kommentarer som inte har ett dugg med bildens innhåll att göra. Det gör den funktionen mindre användbar men knappast något som är värt att hetsa upp sig över - tycker jag.
Diskussionen om det är rätt att starta diskussioner lämnar jag därhän...
lotelo
Aktiv medlem
Nej Joker, du har inte påstått eller sagt något annat. Frågorna var inte heller riktade till dig personligen.
Jan, det jag syftar på är mer de medlemmar som går in på andras bilder och kommenterar andra medlemmars kommentarer. Alltså inte bildägarens svar även om kanske inte det heller är rätt att kommentera. Jag blir trött av kommentarer där det uppmanas att kommentera annorlunda, att inte få ge uttryck för sina känslor e t c. Sen finns det uppenbart de som inte vet hur man tar kritik och som svarar oförskämt men det upplever jag som ett annat problem. Själv gick jag också in och ifrågasatte ett svar av en fotograf nyligen då denne namngett mig i ett negativt sammanhang. Förmodligen är inte det heller rätt men det är en annan sak.
Mina funderingar är alltså varför?
Jan, det jag syftar på är mer de medlemmar som går in på andras bilder och kommenterar andra medlemmars kommentarer. Alltså inte bildägarens svar även om kanske inte det heller är rätt att kommentera. Jag blir trött av kommentarer där det uppmanas att kommentera annorlunda, att inte få ge uttryck för sina känslor e t c. Sen finns det uppenbart de som inte vet hur man tar kritik och som svarar oförskämt men det upplever jag som ett annat problem. Själv gick jag också in och ifrågasatte ett svar av en fotograf nyligen då denne namngett mig i ett negativt sammanhang. Förmodligen är inte det heller rätt men det är en annan sak.
Mina funderingar är alltså varför?
janc
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Jan, det jag syftar på är mer de medlemmar som går in på andras bilder och kommenterar andra medlemmars kommentarer. Alltså inte bildägarens svar även om kanske inte det heller är rätt att kommentera. Jag blir trött av kommentarer där det uppmanas att kommentera annorlunda, att inte ....
Nej - i det fallet ställer jag mig lika frågande som dig.
gunte
Aktiv medlem
Kanske ingen bra idé men kan man låta kommentarer vara osynliga tills man har kommenterat bilden.(frivilligt val)
Jag själv kommenterar en bild innan jag läser kommentarer i 9 fall av 10, det blir ibland väldigt mycket upprepande men det är dock bilden jag kommenterar och inte kommentaren.Bildar då också en egen uppfattning om bilden och blir inte påverkad av övriga.
mvh/gunte
Jag själv kommenterar en bild innan jag läser kommentarer i 9 fall av 10, det blir ibland väldigt mycket upprepande men det är dock bilden jag kommenterar och inte kommentaren.Bildar då också en egen uppfattning om bilden och blir inte påverkad av övriga.
mvh/gunte
Joker
Aktiv medlem
gunte skrev:
Kanske ingen bra idé men kan man låta kommentarer vara osynliga tills man har kommenterat bilden.(frivilligt val)
mvh/gunte
Amen!
En väldigt bra effekt av att management vände på listan, så att textarean kom före kommentarerna och inte tvärt om. Visst blir det dubbletter även för mig (har t o m kommenterat samma bild två gånger) men jag upplever en större ärlighet och spontanitet på detta sätt.
lotelo
Aktiv medlem
janc skrev:
Samtidigt är listan över senaste kommentarer ett sätt (inte det enda så klart) att få en överblick över intresanta bilder.
Det är möjligt men personligen tror jag att det skulle funka med visning av senast kommenterade bilder utan att kommentarerna visades också. Numer tycker jag att den listan ofta ser ut som en chat av något slag.
raderad medlem
Aktiv medlem
Jag tycker det är helt obefogat att kommentera andras kommentarer men jag skall erkänna att jag också gjort det en gång. Men bara en gång! Och jag ångar mig!
janc
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Det är möjligt men personligen tror jag att det skulle funka med visning av senast kommenterade bilder utan att kommentarerna visades också. Numer tycker jag att den listan ofta ser ut som en chat av något slag.
Jag håller med dig, den används alldeles för ofta för personliga kommentarer som är riktade till en vänkrets och inte har med bildkritiken att göra.
Kanske är det så att man inte tänker på att kommentarerna listas.