Annons

Kommentarsrutan under bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixel

Avslutat medlemskap
När jag vill ge en bild kommentarer så tycker jag att det är irriterande att man får "scrolla" upp & ner för att betrakta bilden samtidigt som man skriver en kommentar.

Är det inte en god idé att låta "rutan" för kommentarer som man skriver ligga direkt under bilden så att man kan betrakta denna samtidigt som man ger sin kommentar ?

Är är det fler här på sidan som vill ha bilden framför sig på skärmen när ni skriver ner era kommentarer, eller har ni "fotografiskt minne"
;)

Björn S

Björn är helt klart inne på något viktigt här..
men överlåter det tekniska till dom som kan..
mvh/gunte..

Jag tänke just exakt samma tanke.. Självklart skulle det vara bättre om man kunde kika på bilden samtidigt som man skriver. Bra idé!

Bifalles!
Tycker på nåt sätt att det blir bättre i kronologin också om den senaste kommentaren står högst upp.

I agree. Det är tur att man har scroll-hjul på musen hemma... Att se bilden samtidigt som man skriver vore lysande.

Det är irriterande när man sitter och plitar på en kommentar och går över till förstoringsläge så är det man skrivit borta när man sedan backar tillbaka:mad:

Shift + musklick.. så öppnas bilden i nytt fönster, så kan man ha båda fönstren parallellt (om man har 19"):D

Äpple + musklick (om man kör Mac)

Sant, så kan man göra. jag har 21" på jobbet, men tycker att ju mer klickningar hit o dit man slipper, desto bättre.

Jag har helt klart ett behov av att ha bilden framför mig när jag skall kommentera denna.

Att öppna nya fönster är tidsödande och enligt min mening och se det en dålig lösning på detta problem. Speciellt om man vill kommentera fler bilder och det vill vi ju, eller hur ;)

Sorry LeadHead, men jag har missat ditt inlägg, då påminner vi om detta igen då

Såg i detta inlägg Davids svar för en månad sedan:
"Ohej, har sett denna rubriken flera ggr men varje gång så fastnade jag på något annat.

Oki, jag ber erik fundera på detta."

Låt oss då hoppas att de har funderat färdigt :p

njae. vi har inte riktigt funderat klart :) det tar en stund till (eller rättare sagt vi hinner inte med allt vi vill göra. Tyvärr är det så att vi har vanliga jobb på dagarna och kör fotosidan som en hobbygrej på kvällarna. Men vi kämpar på! Räkna med att detta kommer att fixas med tiden)

Tack för ditt svar David. Har full förståelse för att ni inte hinner med allt och ni gör ju en fantastiskt stor insats redan. Det lär inte bli mindre för er framöver heller med den takt som nya medlemmar anländer hit till sidan.

Jag mfl har också en begränsad tid att disponera för att hinna med kommentera bilderna som ökar i takt hela tiden. Själv hade jag hunnit med och kommentera fler bilder om denna förändring hade införts, det var grundtanken bakom ideén.

Jag vet att det inte är "rätt tråd" men det har tidigare varit på tal om att ni skulle lägga ut en lista på prel. kommande förändringar så att det inte tas upp gång på gång här i forumet. Är detta något ni kommit vidare med ???

Vi kommer inte att lägga ut de saker som vi har på gång. för vi tror att detta bara sätter större press på oss att bli klar med saker.

Ett exempel är Portfolion som jag började prata om innan den var riktigt klar och detta gjorde att det helt plötsligt började spridas 'rykten' i trådar och kommentarer om hur detta skulle fungera. Det var ganska frustrerande.

Just nu finns det ca 40 saker (stora som små på vår åtgärdslista, så jag kan garantera att sajten inte kommer att stå still).

Det gör inget att frågor om samma funktionalitet kommer upp igen. Inget konstigt med det.

Ok, då glömmer vi denna "lista" för ingen vill ju sätta en alltför stor press på er. Ni är ju oumbärliga för oss så ni får absolut inte bli frusterade med risk för magsår etc..... hemska tanke :(

Vi får helt enkelt ha lite tålamod och se framemot alla de förändringar som kommer i er egen takt ;)

Tack igen för svaret
Mvh/Björn S

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar