Annons

Knutstorp och teleglugg

Produkter
(logga in för att koppla)

D Gulliksson

Aktiv medlem
Har för avsikt att åka till knutstorp och fota STCC nu i maj. Det jag mest funderar på är om jag klarar mig med mina 210mm (Nikon 70-210/4) eller om det är helt kört? Vill ju gärna kunna fylla upp bilen/bilarna i bilden så gott det går.

Ni som har varit på knutstorp, vad har ni använt för glugg/gluggar? eller finns det några bra ställen att stå på om man inte har monstergluggar?

Ös på med erfarenheter, åsikter och gärna bildexempel :)
 
Man kommer nära bilarna på Knutstorp. Din telezoom räcker långt.

Många använder för kort slutartid när de plåtar bilar, våga panorera och få lite oskärpa för att framhäva farten.
 
Denna bild är tagen i fjol på knutstorp med zoom objektiv 75 - 300. Av exeif infon så är den tagen med 255mm.

Du har några ställen där du står rätt nära händelserna så jag tror inte du får problem med 210mm
 

Bilagor

  • img_3435.jpg
    img_3435.jpg
    41.3 KB · Visningar: 765
froderberg skrev:
Man kommer nära bilarna på Knutstorp. Din telezoom räcker långt.

Många använder för kort slutartid när de plåtar bilar, våga panorera och få lite oskärpa för att framhäva farten.

Självfallet kommer det att bli panoreringar. Extra viktigt är det nog när bilarna kör på asfalt då det inte sprutar grus eller liknande från bilen. När jag fotade Svenska Rallyt för ett par helger sen så blev det många bilder där jag frös rörelsen, men detta till stor del för att fånga den sprutande snön.


Tack för alla svar =)
Fyll gärna på med lite fler exempelbilder.
 
Hej!

Jag var på knutstorp nu i september. Det blev många fina bilder men även många suddiga bilder. Panorering är svårt. Jag bifogar en bild som jag tyckte att jag lyckades med. Brännvidd någonstans kring 200mm


MVH uffe
 

Bilagor

  • s9101023.jpg
    s9101023.jpg
    74.9 KB · Visningar: 707
Tack för alla svar.

Är inte helt främmande för panorering, dock blir det väl att skaffa ett enbensstativ om man vill ha de där lite längre slutartiderna.
 
Du kommer nära på flera ställen på Knutstorp och utan stängsel.
Din glugg kommer funka där. Kommer själv vara där på STCC på söndag med en 200 och det räcker.

Claes
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.