m_junken
Aktiv medlem
Funderar på att uppgradera mig till system och undrar helt enkelt om det finns någon som kan hjälpa mig lite på traven. Har ingen optik så det behöver jag inte tänka på. Har fotat med Minolta system med film därför har jag mest varit inne på deras kameror men så läste jag om D80 och tycker att den verkar riktigt fin. Jag känner mig väldigt kluven och förvirrad i detta träsk av pixlar och all teknisk mumbo jumbo.
Det viktiga för mig är att det blir bra bilder (så klart) känner att jag vill lägga så lite pengar det går på huset så jag kan köpa bra optik. 6 mp mot 10 mp hur viktiga är pixlarna egentligen??
En annan aspekt är ju att det kanske är lättare att få tag i begangnade prylar till Nikon eller???
Har ganska stora händer så av dom jag känt på så gillar jag D7D bättre än tex 350D (som iofs inte är aktuell) och A100 om man ser till ergonomin.
Den ekonomiska aspekten är väldigt viktig då jag mycke begränsad budget.
Alla åsikter är väldigt uppskattade.
Tack
/Micke
Det viktiga för mig är att det blir bra bilder (så klart) känner att jag vill lägga så lite pengar det går på huset så jag kan köpa bra optik. 6 mp mot 10 mp hur viktiga är pixlarna egentligen??
En annan aspekt är ju att det kanske är lättare att få tag i begangnade prylar till Nikon eller???
Har ganska stora händer så av dom jag känt på så gillar jag D7D bättre än tex 350D (som iofs inte är aktuell) och A100 om man ser till ergonomin.
Den ekonomiska aspekten är väldigt viktig då jag mycke begränsad budget.
Alla åsikter är väldigt uppskattade.
Tack
/Micke