Annons

KM 7D & 18-50 sigma kostar 5995kr på expert

Produkter
(logga in för att koppla)
Gutenisse skrev:
Jag vet inte vad ni andra tycker, men personligen stör det mig att folk köper en kamera enbart för att sälja och göra sig en slant på det hela.

Anledningen att jag stör mig på det, är att det finns folk (här bland annat) som vill ha kameran och nu missar ett bra erbjudande.
Jo - det är i sanning ont om värdiga köpare. Expert har tydligen sålt till allsköns patrask, bara de kunnat betala för sig. Riktigt skämmigt. Borde anmälas till PK-ombudsmannen.
 
Jag var en av dem som hängde på låset hos fotohandlarna när D7:an kom. Jag kunde inte vänta en dag i onödan. Då kostade den dubbelt så mycket som Experts nuvarande erbjudande. För mig har det definitivt varit värt att betala det högre priset om jag ser tillbaka på de senaste ett och halvt årens fotograferande.

Vad gäller brus så har jag tagit bilder utan blixt (aldrig blixt för mig!) både på teater och i krogmiljö med ISO inställt på 3200. Det brus som då uppstår är bara snyggt och påminner om filmkorn. Att däremot glömma att ställa tillbaka till Auto och plåta med 3200 i solljus dagen efter resulterar i fula bilder. De ser ut som om kameran är trasig.

Johan Hackman
 
En liten fråga.

Nu när minolta lägger ner sin tillverkning hur kommer det att funka med service mm? är i valet å kvalet att köpa en finns fortfarande några kvar här.

Fundera även på D50 dom hade erbjudande på.
 
davidsson.henrik skrev:
En liten fråga.

Nu när minolta lägger ner sin tillverkning hur kommer det att funka med service mm? är i valet å kvalet att köpa en finns fortfarande några kvar här.

Fundera även på D50 dom hade erbjudande på.

Minoltan är en mycket bättre kamera så enda anledningen att köpa D50 är om du har tänkt dig att bygga ett Nikon system med tiden. Experts erbjudande på D50 är ingen höjdare tycker jag.
 
Enligt tidningen Foto kommer garantin givetvis att gälla och jag antar att service och reservdelar kommer att finnas kvar likaså.

Det är ju ingen konkura dom gjort utan en fösäljning av företaget.

Konica Minolta kommer tom att fortsätta tillverka objektiv under annat namn.
 
Ändra i menyn

piabo skrev:
Hur ställer man in ISO3200? I displayen finns 100,200,400,800,1600 + auto

Eftersom 3200 ISO inte finns i CCD´n utan tas fram med beräkningar i kamerans processor så har man valt att inte göra 3200 ISO åtkomligt på en gång. Du kan dock i exponeringsmenyn (tror jag den bör kallas), som har en SOL som symbol, på D7D, borde vara samma på D5D, finns ett val under flik 4.

Inst. ISO-meny: 100-1600
100-3200

Välj 100-3200, klart

/Jörgen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.