Skalis
Aktiv medlem
Re: Re: Den här infon tackar man för...
Tackar för det!
Det är mest en allmän känsla om att bilden från sigmat har som nåt dis över sig. Inte så skarpa konturer på detaljer... eller hur jag skall förklara. Upplever mitt gamla minolta XI 28-80 som lite skarpare.
Skall inte döma ut sigman än dock. Skall ut och testa mer nu så får vi se vad det blir av det hela. Är kalasnöjd med kamerahuset dock! Det blir en hel del manualläsning och testande framöver.
/Fredrik
.Z. skrev:
Grattis!
Haka nu inte upp dig för mycket på 100%-förstoringar & skärpa på skärmen, är lätt att bli petig då & besviken.
Vet inte hur detta Sigmaobjektiv är annat än det jag läst & det är väl inte sådär himlastormande positivt, din D7D är dock en pärla & du får nog se det så att du köpt huset för en "struntsumma" & fått Sigman på köpet. Den fungerar garanterat men du har ju möjligheter att uppgradera både med beg. & nytt.
//Larsa
Tackar för det!
Det är mest en allmän känsla om att bilden från sigmat har som nåt dis över sig. Inte så skarpa konturer på detaljer... eller hur jag skall förklara. Upplever mitt gamla minolta XI 28-80 som lite skarpare.
Skall inte döma ut sigman än dock. Skall ut och testa mer nu så får vi se vad det blir av det hela. Är kalasnöjd med kamerahuset dock! Det blir en hel del manualläsning och testande framöver.
/Fredrik