Spraket
Aktiv medlem
Hubbares skrev:
Fick också foldern idag och jag måste säga att jag blev riktigt sugen! Men jag undrar lite om den är ettt bättre köp än t.ex D50 eller rentav en D5D, för dessa ligger ju nu i samma prisklass?
Eller egentligen så är kanske första frågan man ska ställa: Är det vettigt att köpa en DSLR om man Inte fotat så länge? Jag har en Canon PS A70 som jag haft i snart 3 år, men det är väl kanske sista 1½ åren som jag börjat upptäcka hur kul det är att fota. Men jag ska köpa nytt snart, för det känns som att den inte riktigt täcker mina behov. Alternativet är ju en kompaktkamera med mycket zoom, ex. Panasonics FZ7 som kommer i dagarna? Är det vettigare att satsa på nått sånt innan eller är det värt att pynta ca 1500-2000 spänn till för att få en DSLR?
EDIT: Första posten förresten .
Kan bara tala för egen del och att som du säger pynta till 1500-2000 spänn till för en dslr tycker iaf jag är klart överkomligt och i mina ögon en bättre affär om man vill utveckla sig mer. Sen jag själv inhandlade en dslr så har fotograferandet konstant ökat och kvaliteten på bilderna ökat avsevärt, vilket i sin tur gjort det mycket roligare att fota