Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
KM 7D & 18-50 sigma kostar 5995kr på expert
- Trådstartare bEPH
- Start datum
js1
Aktiv medlem
bEPH skrev:
Det är en bra kamera med lite för brusig sensor tyvärr
Brusigare än vad?
arnenym
Aktiv medlem
bEPH skrev:
Och vad har du fått det ifrån?
jorgen.hubner
Aktiv medlem
Inget brus här inte...
Brusfriast enligt detta test i dpreview
Länk till test av Konica Minolta D7D
/Jörgen
bEPH skrev:
Jo, 7D har bra sökare och bildstabilisering och ...
Brusfriast enligt detta test i dpreview
Länk till test av Konica Minolta D7D
/Jörgen
JOLidman
Aktiv medlem
KM D7D
Rotade runt i pappersåtervinningen och hittade erbjudandet.
Har ringt runt till några Expertbutiker och ingen kan leverera en KM D7D!
Expert väntar på leverans från Konica Minolta så detta vågar jag inte vänta på eftersom jag ska hämta mitt hus i morgon (fredag) för 6.875:- utan inbyte.
Betalar hellre en "tusing" extra än står där med lång näsa utan kamera.
Naturligtvis är huvudkontoret stängt nu (17:15) men de har telefontid 08:00-16:45 och tel nr 013-288600.
Rotade runt i pappersåtervinningen och hittade erbjudandet.
Har ringt runt till några Expertbutiker och ingen kan leverera en KM D7D!
Expert väntar på leverans från Konica Minolta så detta vågar jag inte vänta på eftersom jag ska hämta mitt hus i morgon (fredag) för 6.875:- utan inbyte.
Betalar hellre en "tusing" extra än står där med lång näsa utan kamera.
Naturligtvis är huvudkontoret stängt nu (17:15) men de har telefontid 08:00-16:45 och tel nr 013-288600.
Nicklas Johansson
Ny medlem
Gäller detta inbyte vilken kamera som helst? Digital som analog? 200 kroners kamera som 3000 kroners kamera?
millimeter
Aktiv medlem
Jag såg en D7D på Expert Z-foto på avenyn i Göteborg idag.
Nicklas Johansson
Ny medlem
bEPH skrev:
Ja, jag tolkar reklamen så, en 5 kronors kamera som funkar ska det nog gå bra med.
Ingen som kan bekräfta att så är fallet?
.Z.
Aktiv medlem
Jag tar för givet att det gäller en fungerande kamera, modell oberoende. Förmodligen så kollar dom nog inte ens om den fungerar heller, har svårt för att tro att experthandlarna är så himla intresserade att kränga begagnade analoga kameror så förmodligen så hamnar dom nog i metallåtervinningen...
M.a.o. Lämna nu inte in era Leicor
M.a.o. Lämna nu inte in era Leicor
jorgen.hubner
Aktiv medlem
Fyndigt!
Jag tror jag garvar ihjäl mig. Härligt sagt, torkar tårarna ur ögonen...
/Jörgen
Gunnar D skrev:
Gå in på Expertbutiken, köp en engångskamera. lämna den direkt till kassören o be om en D7D
Jag tror jag garvar ihjäl mig. Härligt sagt, torkar tårarna ur ögonen...
/Jörgen
Per
Aktiv medlem
Inget märkligt med detta, dylika kampanjer dyker ju upp titt som tätt när man försöker locka till köp genom att få oss att tro att vi gör ett klipp när vi får så pass bra betalt för vår gamla kamera/dammsugare/bil/whatever. Naturligtvis skulle de kunna ha samma extrapris även utan inbytesdrive, men det låter kanske lite fräckare så, och lockar en eller annan extra till köp. Jag skulle bli ytterst förvånad om någon blev nekad priset, även om han inte hade en inbyteskamera att erbjuda ("jag besparar er lite extra påfyllning i soptunnan under disken..")
/Per
/Per
Hubbares
Medlem
Fick också foldern idag och jag måste säga att jag blev riktigt sugen! Men jag undrar lite om den är ettt bättre köp än t.ex D50 eller rentav en D5D, för dessa ligger ju nu i samma prisklass?
Eller egentligen så är kanske första frågan man ska ställa: Är det vettigt att köpa en DSLR om man Inte fotat så länge? Jag har en Canon PS A70 som jag haft i snart 3 år, men det är väl kanske sista 1½ åren som jag börjat upptäcka hur kul det är att fota. Men jag ska köpa nytt snart, för det känns som att den inte riktigt täcker mina behov. Alternativet är ju en kompaktkamera med mycket zoom, ex. Panasonics FZ7 som kommer i dagarna? Är det vettigare att satsa på nått sånt innan eller är det värt att pynta ca 1500-2000 spänn till för att få en DSLR?
EDIT: Första posten förresten .
Eller egentligen så är kanske första frågan man ska ställa: Är det vettigt att köpa en DSLR om man Inte fotat så länge? Jag har en Canon PS A70 som jag haft i snart 3 år, men det är väl kanske sista 1½ åren som jag börjat upptäcka hur kul det är att fota. Men jag ska köpa nytt snart, för det känns som att den inte riktigt täcker mina behov. Alternativet är ju en kompaktkamera med mycket zoom, ex. Panasonics FZ7 som kommer i dagarna? Är det vettigare att satsa på nått sånt innan eller är det värt att pynta ca 1500-2000 spänn till för att få en DSLR?
EDIT: Första posten förresten .