Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KM 7D & 18-50 sigma kostar 5995kr på expert

Produkter
(logga in för att koppla)

bEPH

Aktiv medlem
Tänkte bara skriva ifall nån bommat att en 7D går på 5995 hos expert om man byter in en annan fungerande kamera.
Köp en engångs/plast-kamera på mcDonalds eller nåt som inbyte så får du den till det priset
 
Lite jobbigt att det inte var en canon... Ett mycket bra pris hur som helst! Och KM har ju även förstått hur viktigt det är med bra sökare.
 
Jo, 7D har bra sökare och bildstabilisering och ...
Det är en bra kamera med lite för brusig sensor tyvärr
 
Jo, visserligen, men till det priset... Största nackdelen tycker jag dock är att det inte finns så mycket att bygga på uppåt inom KM systemet. Kanske blir ändring på det när Sony tar över, vem vet...
 
KM D7D

Rotade runt i pappersåtervinningen och hittade erbjudandet.

Har ringt runt till några Expertbutiker och ingen kan leverera en KM D7D!

Expert väntar på leverans från Konica Minolta så detta vågar jag inte vänta på eftersom jag ska hämta mitt hus i morgon (fredag) för 6.875:- utan inbyte.

Betalar hellre en "tusing" extra än står där med lång näsa utan kamera.

Naturligtvis är huvudkontoret stängt nu (17:15) men de har telefontid 08:00-16:45 och tel nr 013-288600.
 
Jag tar för givet att det gäller en fungerande kamera, modell oberoende. Förmodligen så kollar dom nog inte ens om den fungerar heller, har svårt för att tro att experthandlarna är så himla intresserade att kränga begagnade analoga kameror så förmodligen så hamnar dom nog i metallåtervinningen...

M.a.o. Lämna nu inte in era Leicor:)
 
Inget märkligt med detta, dylika kampanjer dyker ju upp titt som tätt när man försöker locka till köp genom att få oss att tro att vi gör ett klipp när vi får så pass bra betalt för vår gamla kamera/dammsugare/bil/whatever. Naturligtvis skulle de kunna ha samma extrapris även utan inbytesdrive, men det låter kanske lite fräckare så, och lockar en eller annan extra till köp. Jag skulle bli ytterst förvånad om någon blev nekad priset, även om han inte hade en inbyteskamera att erbjuda ("jag besparar er lite extra påfyllning i soptunnan under disken..")

/Per
 
Fick också foldern idag och jag måste säga att jag blev riktigt sugen! Men jag undrar lite om den är ettt bättre köp än t.ex D50 eller rentav en D5D, för dessa ligger ju nu i samma prisklass?

Eller egentligen så är kanske första frågan man ska ställa: Är det vettigt att köpa en DSLR om man Inte fotat så länge? Jag har en Canon PS A70 som jag haft i snart 3 år, men det är väl kanske sista 1½ åren som jag börjat upptäcka hur kul det är att fota. Men jag ska köpa nytt snart, för det känns som att den inte riktigt täcker mina behov. Alternativet är ju en kompaktkamera med mycket zoom, ex. Panasonics FZ7 som kommer i dagarna? Är det vettigare att satsa på nått sånt innan eller är det värt att pynta ca 1500-2000 spänn till för att få en DSLR?

EDIT: Första posten förresten :).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.