Michael Johansson
Aktiv medlem
Lite svårt att veta vad deras meddelande betyder då vi saknar uppgift vart det skall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Se inlägg #23 och inlägg #30.Varför har ingen journalist kunnat förklara detta mysterium för oss tidigare innan Augustin Erba fick nog och borrade ner genom alla paketen ända till durken?
Läs Augustin Erba i DN idag 18 augusti. Där förklarar han varför PostNord inte kunde leverera ett paket han visste skulle komma och som han var hemma explicit för att ta emot.
Detta är ju ingen nyhet... Jag har känt till det där om portkoden i säkert tio år, förmodligen mer. Medan det fortfarande var Posten så låg breven och paketen dessutom i separata dotterbolag, Posten Meddelande AB och, om jag minns rätt, Posten Logistik AB. Sedan köpte nog Meddelande vissa transporttjänster av Logistik när åkeriverksamheten fanns där.Se inlägg #23 och inlägg #30.
Erland är väl journalist?
:–)
Se inlägg #23 och inlägg #30.
Erland är väl journalist?
:–)
Du kan skrika dig blå om hur det borde vara, men faktum är att en tjänstesäljare utför den tjänst som dess kund betalar för. Vad kundens kund vill är klart underordnat. Money rules.
Det har han väl (eller borde ha gjort om du har läst hans inlägg)? Erland skrev om icke-kommunikationen mellan brevbärar-Postnord och paket-Postnord redan den 6:e augusti, dvs 12 dagar innan du skrev om Erbas artikel den 18:e augusti.#22 och #30.
Erland må vara journalist och det han skrivit i dessa inlägg har till skillnad från Augustin Erbas artiklar i DN inte ökat min kunskap i frågan.
Det hjälper inte så mycket. Man kanske kan få Postnord att skämmas lite genom att högljutt klaga på att de inte följer sina interna regler, men då får man nog vara bra högljudd.Det är mycket mer i detta än många av oss faktiskt haft en aning om. PostNord har regler och inte heller de följs. Erba förklarar en del och jag kan även bidra med en del kring del kultur som funnits länge i företaget.
Det hjälper inte så mycket. Man kanske kan få Postnord att skämmas lite genom att högljutt klaga på att de inte följer sina interna regler, men då får man nog vara bra högljudd.
De du ska klaga på är de leverantörer som anlitar Postnord. Om tillräckligt många låtar bli att handla av dessa leverantörer och samtidigt meddelar detta till dem, så kanske det kan bli en liten effekt.
Det hjälper inte så mycket. Man kanske kan få Postnord att skämmas lite genom att högljutt klaga på att de inte följer sina interna regler, men då får man nog vara bra högljudd.
De du ska klaga på är de leverantörer som anlitar Postnord. Om tillräckligt många låtar bli att handla av dessa leverantörer och samtidigt meddelar detta till dem, så kanske det kan bli en liten effekt.
Det är väl inga postkontor idag som har paketutlämning (för privatpersoner)?För min del skulle jag aldrig göra det. Då skulle man bara råka ännu värre ut. PostNord delar aldrig ut paket till mig direkt. De körs alla till ICA i Fredriksberg utanför Vaxholm trots att det finns ett postkontor sedan mycket länge i grannhuset till mitt. Jag bor mitt på huvudgatan Hamngatan i Vaxholm och där ligger även detta kontor (men där får man bara lämna in paket!). Vi i Vaxholm har nog aldrig fattat vitsen med detta upplägg.
Du har ju inga påtryckningsmedel mot Postnord. Däremot kan du meddela Cyberphoto att deras speditör sköter sig dåligt och föreslå att de anlitar en annan. Det kan du göra snällt och vänligt utan att "gå på".Jag tycker DN slagit upp detta både stort och ambitiöst. Att gå på Cyberphoto som exempel om PostNord inte sköter sig tror jag är helt fel metod. Ska folk kontakta sina inköpsställen som kan vara rätt många över tid? Känns väldigt "över ån efter vatten". Jag tror risken är överhängande att du bara får ett "ja vad ska vi göra åt det", från dina inköpsställen. Det är PostNord som inte sköter sig och inte Cyberphoto hur den juridiska relationen än ser ut.
Det är väl inga postkontor idag som har paketutlämning (för privatpersoner)?
Du har ju inga påtryckningsmedel mot Postnord. Däremot kan du meddela Cyberphoto att deras speditör sköter sig dåligt och föreslå att de anlitar en annan. Det kan du göra snällt och vänligt utan att "gå på".
Företagscenter på Karlavägen (Stockholm) är utlämningsställe sedan Sabis sade upp avtalet med PostNord. Om det inte var det redan innan för några, vilket jag inte vet. Nu är det i alla fall det sedan några år.