Michael Johansson
Aktiv medlem
Ser inget konstigt med fälgen. Solbelyst längst ut av en sol som står ganska parallellt med bilen i kombination av någon reflex i skyltfönstret.
Är det kanske i Kristianstad?
Är det kanske i Kristianstad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hela bilen ser klonad/ utdragen ut.Vad har hänt med fälgen?
Nä på gågatan här i Östersund!Ser inget konstigt med fälgen. Solbelyst längst ut av en sol som står ganska parallellt med bilen i kombination av någon reflex i skyltfönstret.
Är det kanske i Kristianstad?
Vi har väl alla våra egna åsikter om det. Min är att jag ska kunna besöka butiken utan att behöva färdas längre tid än cirka 30-40 minuter (enkel resa).Vilket avstånd till leverantören krävs för att uppfylla kriteriet "lokal"?
Det påtryckningsmedel man har som köpare av varor på postorder är att välja en leverantör som anlitar en speditör man själv litar på.
Då skulle du i och för sig själv behöva lägga beställningen för frakten av varan du köpt. Jag kan personligen tycka att det låter för besvärligt att först handla min kamera på nätet och sedan själv ordna en beställning av upphämtning och leverans från butiken till mig.Jag bryr mig egentligen inte om vad du och andra anser. Detta skulle PN kunna införa nästa år, och i ett slag öka intäkterna, minska onödiga utkörningar och förbättra ryktet som leverantör i Sverige. Allt utan att nån enda part lider skada.
Det är ett rätt befängt system vi har i dag att avsändaren är kunden och mottagaren egentligen inte ens är en part i processen. Medeltida. Mottagaren ska självklart vara kunden!
Njae, det är nog inte så man ska göra för att få en effekt.Det är alldeles för mycket jobb att kontakta en postorderbutik och förklara varför man köper av konkurrenten som kan leverera med annat företag. Och ibland kanske inte alternativet finns.
Det är nog ganska olika skulle jag tro.Ovan exempel belyser ett annat problem. Det är jättesmidigt att kunna hämta paket kl 17 en lördag, men för tusan, nog hade väl personalen på gamla Posten högre kompetens ( och intresse för att expediera post) än en 18-årig varmkorvskock på ICA?
Det går inte eftersom PN automagiskt får merparten av all frakt från utlandet, utan att du har nåt att säga till om. Statligt bolag = ingen konkurrens. De kan bete sig hur illa som helst, de finansieras ändå delvis av skatt.Njae, det är nog inte så man ska göra för att få en effekt.
Det är som med all annan konkurrens. Man "röstar med plånboken". Det krävs alltså att tillräckligt många agerar på samma sätt för att det ska bli en effekt som märks på det ekonomiska resultatet för de butiker som anlitar dåliga speditörer.
(Det är faktiskt ganska likt politiskt röstande, fast då är förhoppningsvis inte pengar inblandade .
Njae, det är nog inte så man ska göra för att få en effekt.
Det är som med all annan konkurrens. Man "röstar med plånboken". Det krävs alltså att tillräckligt många agerar på samma sätt för att det ska bli en effekt som märks på det ekonomiska resultatet för de butiker som anlitar dåliga speditörer.
(Det är faktiskt ganska likt politiskt röstande, fast då är förhoppningsvis inte pengar inblandade .
Brukar staten ge Postnord pengar när det går dåligt för PN? (Jag har dålig koll på det här så jag frågar istället för att gissa. :–)Makten trycker lite på det som är riktigt illa med PostNord. Skulle vi konsumenter kunna välja att få det att gå sämre ekonomiskt för PostNord är det som händer inte att de bättrar sin service för att få tillbaka kundernas förtroende. Det som händer är istället att de fortsätter precis likadant, men vi får täcka upp förlusterna med våra skattepengar.
I så fall har Klingel gjort en dålig marknadsanalys.Men jag kan faktiskt inte föreställa mig hur t ex tyska Klingel (jag är skitdålig på utländska postorderföretag så jag fick googla fram ett) som kanske levererar till hela Europa ska göra kopplingen att en minskad lönsamhet i Sverige skulle bero på det inhemska postföretaget.