ANNONS
Annons

Klarar Postnord av att leverera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Martin!

Att du betalar fraktbolagets kund ändrar inte det faktum att fraktbolaget inte har dig som kund. Att mottagaren av en försändelse inte är fraktbolagets kund är centralt i den här diskussionen, och det är bra om alla är medvetna om det.

Hälsningar från en näsvis fåntratt som hoppas att du har en bättre dag i morgon!
No shit, Sherlock. Det är just det som är problemet. Att du aldrig kan låta bli dina meningslösa skitkommentarer. Tröttsamt.

Förresten, var god citera den du svarar nästa gång.
 
För min del har leveranserna från Postnord kommit i tid. Det jag kan reta mig på, är att kundtjänst verkar strunta i mitt val av utlämningsställe. Vi kan välja mellan två utlämningsställen.
1. Vår lokala ICA-butik som ligger ca 1.2 km bort
2. En Preem-mack som ligger ca 2,5 km bort
Jag har både mailat och ringt kundtjänst ett antal gånger att vi vill ha utlämningsställe 1.
Mailen besvaras inte och när man ringer kundtjänst får man ett 'ja, ja, det ordnar vi' som svar. Men likväl förb...kommer paketen till utlämningsställe 2. Men de kommer i tid.

Däremot ar min erfarenhet av UPS riktigt negativ och jag skall göra allt jag kan för att undvika UPS som pesten. Men det är inte en punkt för denna tråd om Postnord.
Jag har bra erfarenhet av flera fraktföretag UTOM UPS. Postnord har fungerat perfekt.
 
För min del har leveranserna från Postnord kommit i tid. Det jag kan reta mig på, är att kundtjänst verkar strunta i mitt val av utlämningsställe. Vi kan välja mellan två utlämningsställen.
1. Vår lokala ICA-butik som ligger ca 1.2 km bort
2. En Preem-mack som ligger ca 2,5 km bort
Jag har både mailat och ringt kundtjänst ett antal gånger att vi vill ha utlämningsställe 1.
Mailen besvaras inte och när man ringer kundtjänst får man ett 'ja, ja, det ordnar vi' som svar. Men likväl förb...kommer paketen till utlämningsställe 2. Men de kommer i tid.

Däremot ar min erfarenhet av UPS riktigt negativ och jag skall göra allt jag kan för att undvika UPS som pesten. Men det är inte en punkt för denna tråd om Postnord.

Det där känns mer som ett problem hos affärerna som man köper från. Ett fåtal där man kan välja utlämnings-ställe. För min del innebär de att de levererar till det ställe som är närmast min bostad geografiskt.

Vilket innebär att Postnords närmaste utlämningställe för min del ligger 200 meter från mitt jobb. Medans det gografiskt närmaste ligger 1,5 mil från min bostad. Inte bara Postnord som levererar dit. Det gör DHL också.

Det första kan jag nå genom att promenera dit. Det andra kan jag nå genom att köra bil dit. Eller promenera. Eller cykla. Däremot kan jag inte nå det genom att åka buss eller något annat kollektivt eftersom den möjligheten inte ens finns. Ni vet det kallas Norrbotten.
 
No shit, Sherlock. Det är just det som är problemet. Att du aldrig kan låta bli dina meningslösa skitkommentarer. Tröttsamt.

Förresten, var god citera den du svarar nästa gång.


Ok. Du kommer inte att gilla mig heller men du är inte fraktbolagets kund hur mycket du än skulle vilja det. PMD har helt rätt. Och jag gillat meningslösa skitkommentarer men det här är INTE ett sånt.

Hoppas att jag lyckades citera dig.

Trots allt. Rymdkram till dig.
 
Ok. Du kommer inte att gilla mig heller men du är inte fraktbolagets kund hur mycket du än skulle vilja det. PMD har helt rätt. Och jag gillat meningslösa skitkommentarer men det här är INTE ett sånt.

Hoppas att jag lyckades citera dig.

Trots allt. Rymdkram till dig.
Är du en sån som tror att ingenting befintligt går att ändra på? I så fall måste jag tala om för dig att du har fel.
 
No shit, Sherlock. Det är just det som är problemet. Att du aldrig kan låta bli dina meningslösa skitkommentarer. Tröttsamt.
Det är lite synd att du blev på dåligt humör av det här. Sånt som är självklart för dig är kanske inte självklart för alla. Att jag kommenterar ett inlägg som du skrivit betyder inte att du är den enda mottagaren av mitt budskap.

Jag hoppas att du vaknar på bättre humör i morgon.
Förresten, var god citera den du svarar nästa gång.
Behövs inte när inlägget står precis efter det som det kommenterar.
 
Hur har du ställt in avisering då? Jag får avisering om nya inlägg som kommer efter att jag senast tittat i tråden.

Intressant också att du inte kan avhålla dig från att svara trots att det inlägg du svarar på inte tillför något enligt din egen utsaga.
 
Jag köpte häromdagen ett nytt objektiv från Tyskland på nätet från en fotohandlare där (via eBay), och speditör i Tyskland är DHL-
Men när jag spårade försändelsen idag så såg jag till min ”förskräckelse” att vidaretransporten inom Sverige görs av Postnord.
Varför har inte DHL i Sverige uppdraget att leverera?

Leveransen med Postnord som förväntas komma fram hit om 2 dagar, är i registrerad i Postnord-appen och är markerad som ”Leverans till dörren”...

Jag betror inte Postnord om att kunna genomföra leveransen till min belåtenhet, utan befarar att Postnord kommer att antagligen lämna paketet utanför porten (hyreshus) och heller inte sms:a eller ringa mej strax innan leveransen sker, trots att mitt mobilnummer har funnits med i order- resp leveransuppgifter från början - ”Du var ju inte hemma” ges väl som deras förevändning.
Hur ska jag tackla detta problem?

Jag tror inte att Postnord kommer att kunna ”särbehandla” min leverans och avisera när den ska ske - det har man säkert inte resurser till.

Om jag däremot kunde få avhämta paketet personligen på ett Postnord paket-utlämningsställe skulle jag föredra det.
Hur ska jag göra?
Var glad att det inte är UPS Screenshot_20200721-213404.png
 
Är du en sån som tror att ingenting befintligt går att ändra på? I så fall måste jag tala om för dig att du har fel.

Såklart går allt att ändra på. Håller med dig om det. Det du kan göra är att klaga hos din affär att deras leveransalternativ suger r*v. Troligtvis sk*ter de i vad du säger och kör vidare med sin leverantör.

Eller så köper du dina grejor av någon som har bättre leverantörer enligt dig.

Så om du du går på det andra alternativet så är allt befintligt ändrat. Och du har rätt. Och jag har fel.

Rymdkram på dig.
 
Såklart går allt att ändra på. Håller med dig om det. Det du kan göra är att klaga hos din affär att deras leveransalternativ suger r*v. Troligtvis sk*ter de i vad du säger och kör vidare med sin leverantör.

Eller så köper du dina grejor av någon som har bättre leverantörer enligt dig.

Så om du du går på det andra alternativet så är allt befintligt ändrat. Och du har rätt. Och jag har fel.

Rymdkram på dig.
Väljer man exempelvis DHL från en tysk firma så har man ingen aning om vem som kommer stå för frakten i Sverige. Det kan vara olika från samma firma trots samma fraktalternativ. Säljaren vet förmodligen inte heller det.
 
Ja, det där verkar vara slumpmässigt.
Och nä, citera inlägget ovanför gör man inte, såvida man inte vill peka ut en liten del av inlägget. Det är annars en styggelse.
Vad är en rymdkram?
 
Om man nu är så oroad över PostNords oförmåga att leverera paket att man nästan kissar på sig så är det ju ett fullgott alternativ att gå in till en handlare i Sverige och handla över disk.
Du har inte tänkt på att man kanske, a): har väldigt långt till en handlare i Sverige, eller b): att handlaren i Sverige inte har det man vill ha, eller c): att priset är väldigt mycket högre?
 
Du har inte tänkt på att man kanske, a): har väldigt långt till en handlare i Sverige, eller b): att handlaren i Sverige inte har det man vill ha, eller c): att priset är väldigt mycket högre?

Jodå jag vägde in alla de möjligheterna...

Fast jag gillar att stödja lokala leverantörer och är man återkommande kund så kan man i regel trycka ner priset något. :) Plus att man får en bättre service.

Att bara jaga pris leder till en ännu större utarmning bland fotohandlarna till förmån för postorder.
 
Jodå jag vägde in alla de möjligheterna...

Fast jag gillar att stödja lokala leverantörer och är man återkommande kund så kan man i regel trycka ner priset något. :) Plus att man får en bättre service.

Att bara jaga pris leder till en ännu större utarmning bland fotohandlarna till förmån för postorder.
Jag hade gärna stött lokala handlare om det inte vore så att prisskillnaden eldas upp i den socialistiska statsapparaten istället för att hamna just hos handlaren. Har för länge sen bestämt mig för att inte stödja detta på något vis eftersom jag inte får något tillbaka när jag behöver det.

I övrigt ser jag mest fördelar med postorder. De stora tyska firmorna är i regel betydligt snabbare att svara på mail och dessutom åta sig garantiärenden utan knussel jämfört med svenska handlare, som ofta inte ens förstår att kontakt idag inte bara sker per telefon.
 
Nu får vi se om Posten klarar att leverera?

Köpte ett begagnat kameratillbehör på Blocket i tisdags! Bad säljaren skicka med Posten. Paketet lämnades till ett ICAombud i södra delarna av Norrland i torsdags kl 8.30. Och där ligger paketet kvar nu på söndag morgon. Allt enligt Posten:s söktjänst. Ska bli spännande att se var det hamnar på måndag? Kanske blir det liggande hos ombudet.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar