Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kitobjektivet sönder, måste få tag på nytt nu.

Produkter
(logga in för att koppla)

Parise

Aktiv medlem
Mitt kitobjektiv till min 400D gick sönder igår, nu måste man skaffa ett nytt. Men man kan ju inte vara helt säker på att kamerahuset inte blev skadat också.. men det verkar som att den är hel.
Men nu till frågan, nu när jag måste köpa ett nytt objektiv. Vad för nån rekommenderar ni?
Man vill ju helst ha ett bättre än den som gick sönder, men man har inte råd med så dyra objektiv när man lever på studiebidrag.

vad har du för budget
Sigma 17-70/2.8-4.0 Macro

Då har du bra ljusstyrka för innebilder, vidvinkel o macro för relativt sett små pengar.

Den har jag haft på en 400D o det tyckte jag blev bra.

Roine

Vill du komma riktigt billigt undan finns det säkert mer än jag som har ett EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 II stående oanvänt i någon hylla. Det är ju inte världens bästa, men jag antar att det är mer än jag som säljer om någon bjuder 500 spänn. Då har jag ändå motljusskyddet också!

Priset är ju så lågt att även en studiebidragstagare kan köpa det, som ett mellansteg, för att ha något som fungerar tills man skaffat något roligare.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto