Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kitgluggen sönder

Produkter
(logga in för att koppla)

carldanielsson

Aktiv medlem
Jag har en sony 18-70mm f3.5-5.6 som bekant är kitglugg. Förra veckan när jag skulle rengöra lite hade filtret fastnat så jag tog i lite mer en vad jag nog skulle ha gjort för det klickade till lite. Detta resulterade i att jag inte kan fokusera på oändlighet över 35mm.

Så vad ska jag göra åt saken, gäller någon garanti för detta eller är de bara att köpa ett nytt objektiv?

Jag har köpt objektivet på dusinhome.se.

Mvh Carl

carldanielsson skrev:
[...]jag tog i lite mer en vad jag nog skulle ha gjort för det klickade till lite. Detta resulterade i att jag inte kan fokusera på oändlighet över 35mm.

[...]
gäller någon garanti för detta[?]

Nej.

Lustigt detta. Mina söner (båda tonåringar som du) tror också att garantin gäller om något går sönder, oavsett varför det gått sönder. Så är det inte, tyvärr. En försäkring täcker ett fall som ditt, men garantin gäller bara för fabrikationsfel, dvs fel som fanns där när du köpte produkten.

Slut på föreläsningen.

Jag håller med de andra, köp ett begagnat, det borde inte vara så dyrt.

Per.

Det nya 18-50/2,8 Macro verkar vara en riktig höjdarglugg.
Många bra omdömen och bäst i test i senaste DigitalFoto.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto