Annons

Kataloger i pappersform?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag söker efter någon leverantör som kan erbjuda produktkataloger i pappersformat, det verkar inte vara så lätt att hitta. Det närmaste jag kommer är pdf, jag tror att det var Scandinavian Photo.

Jag behöver toalettlektyr!!! :eek:)

Jag får en papperskatalog från Scandinavian Photo två gånger om året.
Under en period fick jag även kataloger från amerikanska B&H, men de tröttnade när jag aldrig beställde någpt.

Olle

PS Jag hade inte läst Erlands inlägg, när lade till info om B&H. DS

Senast ändrad:
Scandinavians katalog är heöt värdelös om man är canonfotograf.. I senaste katalogen stod det; "Ring för pris!" på ALLA canons produkter:)

Kan ju vara till glädje för en del. Allt behöver ju inte vara Canoncentrerat.

Men för dem som är intresserade av Canon (vilket är rätt många) är det inte särskilt bra, och värt att påpeka.

Man behöver inte vara Canon-centrerad för att se att det är rätt svagt att inte ha prisuppgifter i en katalog.

Det är lättare för dem att knyta upp dig som kund hos dem om du måste ringa för att få pris på en produkt, de använder sig av den personliga kontakten då. Smart på ett sätt, men dumt på ett annat. Jag ogillade också det faktum att alla priser var man tvungen ringa in för att få veta. Dock finns dem på deras website så man kan ju kolla där snabbare.

/ Magnus

Va? Har du ingen toalett-dator? :)

Iallafall Nikon brukar dea ut broschyrer på mässor och så, hur det är med Canon vet jag inte, skulle inte ta deras broschyrer även om jag fick betalt för det :p

Nu har jag ingen aning om varför Scandinavian Photo valt att utelämna priser på just Canonprodukter. Men en möjlig förklaring skulle kunna vara att Canon aviserat nya priser på sina produkter, men att Scandinavian Photo inte fått de nya priserna innan katalogen gick i tryck.
Fast det är nog ingen förklaring som tilltalar Fotosidans alla konspirationsteoretiker.

Olle

Nu har jag ingen aning om varför Scandinavian Photo valt att utelämna priser på just Canonprodukter. Men en möjlig förklaring skulle kunna vara att Canon aviserat nya priser på sina produkter, men att Scandinavian Photo inte fått de nya priserna innan katalogen gick i tryck.
Fast det är nog ingen förklaring som tilltalar Fotosidans alla konspirationsteoretiker.

Olle

Jag tror precis som du att det helt enkelt inte fanns klara prisuppgifter när katalogen skulle tryckas. Likafullt gör det en katalog sämre i mina ögon, oavsett vilket märke det gäller. Fortfarande tycker jag dock att Scandinavian Photos produkthäfte är bra som referensmaterial. Trots allt kryllar det inte av svenska fotoföretag som tillhandahåller sådant.

Tack Curt! Beställt!

PS. Scandinavian Photo-katalogen tycker jag är lite för tunn... Lite mycket tidningsbilaga över den.

Men för dem som är intresserade av Canon (vilket är rätt många) är det inte särskilt bra, och värt att påpeka.

Man behöver inte vara Canon-centrerad för att se att det är rätt svagt att inte ha prisuppgifter i en katalog.

Kan det vara så att marginalerna är så pressade att man måste köra med dagspris?

Kommer nog att gälla rätt många produkter så som handeln fungerar numera. "Döda skogen versionen" av katalogen är nog på väg ut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar