Annons

Karlssons Sverigeresa anno 2008

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har pratat med mitt postkontor och gissa vad.. Där hade han legat på hyllan för uthämtning... Han ville nog inte bli förpassad till Hälsö ;)

Men nu är han fysiskt nedstoppad i postsäcken. Men med tanke på påsken så stannar han väl någonstans och tar sig en köttbulle eller två på vägen.

KUUUUUL

Då får Karlsson en långhelg i paketet och jag får en påsk helt utan Karlsson. Annars hade jag fiffiga idéer om ägg och annat... hihi.

Man kan INTE lita på posten, men det visste vi ju...

/Catarina

TT: -Det rödhåriga tygbarn som varit försvunnet i ca en veckas tid har påträffats välbehållet. Barnet hade gömt sig i en kartong på en lagerhylla och där fallit i sömn. Berörda vårdhavare har meddelats genom webforum. Barnavårdsnämden skall utreda hanteringen. Slut TT

Jeppe skrev:
Jag har pratat med mitt postkontor och gissa vad.. Där hade han legat på hyllan för uthämtning... Han ville nog inte bli förpassad till Hälsö ;)

Men nu är han fysiskt nedstoppad i postsäcken. Men med tanke på påsken så stannar han väl någonstans och tar sig en köttbulle eller två på vägen.

Han kanske var rädd Hälsö är lika med Blåkulla och smög sig undan där på postkontoret

Men snart vankas det lite friska västkustvindar för Karlsson

Gersemi skrev:

Men snart vankas det lite friska västkustvindar för Karlsson

Ser att det är en gammal tråd som vaknat till på nytt, hoppas det går att få plats, skickade iaf iväg ett mail.
Tror Karlsson skulle må bra av ett besök på Öland :)

Senast ändrad:
Skönt att höra att Karlsson är välbehållen, även om han lär få en trist påskhelg :)

KARLSSON FORTFARANDE BORTA

Jag är ledsen att meddela att Karlsson fortfarande inte har dykt upp här hos mig. Nu börjar jag ledsna ärligt talat.

/Catarina

Någon av våra medlemmar bor väl i Kristinehamn?

Karlsson verkar ju inte ha blivit såld.
Kontakta säljaren och skicka dit FS agenten för att förhandla om lösensumman.

Vi kan göra en insamling här i tråden och befria honnom?

Detta kan vi kalla: PLAN B

Sedan kan vi mobilisera vara fågelfotografer.
Dessa kan lägga sig på alla tak innom försäljarens kvarter.

När FS agenten gör tecknet "kliar sig på fontanellen" så bränner fågelfotograferna av sina enorma jättetelobjektivs kanoner från taken.

Då får tråden många bilder.

Hmm...
Vänta nu...
Hur befriar detta Karlsson..

Jag återkommer...

Patrik

Jo just ja!
FS agenten har med våra insamlade pengar och betalar lösensumman.

Sedan är Karlsson på turne igen och alla är lyckliga i fotosverige.

Ja, en sak är ju säker i alla fall - att kommer inte den riktiga Karlsson fram till mig snart så får jag köpa den där Karlsson istället. Det blir väl Karlsson III i så fall Jeppe?

/Catarina

Hejsan!
Jag väntar också på Karlsson och bor 1,5 mil från Kristinehamn. Åh, nu ser jag att auktionen är avslutad, då kan man inte rädda Karlson.

Senast ändrad:
Hur står det till här då?
Catarinas postboxrapporter brukar vara ett välkommet inslag i vardagen, men nu börjar jag bli bekymrad och undrar om både Karlsson och Catarina ligger inlåsta i en avlägsen postbox :)
/M

Hmm.. Ja.. vårt kära postverk i all ära. Men dyker han inte upp denna veckan så blir jag ledsen i ögat. Han har varit med om en hel del. har vi riktigt otur ligger han väl i min låda om några dar istället ;)

Vad kul att höra att ni saknar mina rapporter :)
Jag började känna mig så tjatig att jag inte ville skriva mer, förrän det hänt något positivt.

Min man är nere nu och kollar i boxen när han ändå hjälper en kompis med båten. Rapport kommer när han är tillbaka.

/Catarina

Näpp, nu kom min man och son, (efter en helt ljuvlig tur med en liten fiskebåt i spegelblank kväll) och det fanns ingen Karlsson i boxen idag heller.

Jag börjar snart gråta här... nu får ni trösta mig allt vad ni orkar ;)

/Catarina

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar