Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Karlssons Sverigeresa anno 2008

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Det är bara jag igen.

För säkerhets skull tittar jag nu till vår postbox två gånger om dagen. Karlsson har inte dykt upp ännu.

Ville bara säga det.

Jag känner mig lite ensam här.
Ville bara säga det också.

/Catarina

Det var ju lite märkligt.. har han redan fastnat?

Nåväl, ibland ädo Kungliga postverkets vägar outgrundliga. Vi väntar någon dag till.

Jeppe skrev:
Han är i lådan.. Bör väl hitta ut till dig innan helgen. Seg start, helt och hållet mitt fel. Har skrivbordet fullt med kameror och jobb :(

Vilken låda lade du honom i?
Byrålådan i hallen?

Inte för att vara tyken nu då, men han är inte här ännu.

/Catarina

Jag får kolla med mitt också.
Han kan ju ha ramlat ur paketet och ingen vet vart han skall. Du skrev Box 198, eller hur?

/Catarina

camag skrev:
Jag får kolla med mitt också.
Han kan ju ha ramlat ur paketet och ingen vet vart han skall. Du skrev Box 198, eller hur?

/Catarina

Men om Karlsson nu krupit ur sitt paket, så brukar väl posten iallafall vidarebefordrat kuvertet med en liten ursäkt om "oojj.. det har gått sönder" och så står man där med ett halv perforerat kuvert

Visst.. Nej, ur paketen har han inte ramlat...om inte en hund har fått tag i den och slitet sönder det ;)

Adressen är rätt. Återkommer i morgon. Vårt inlämningsstället är ett under av internlogistik...inte

Bara den här delen av Karlssons resa är ju underhållande, synd att han inte har en liten webkamera med sig, känns som han har en del att berätta för oss när han hittar fram :)
/M

Idag har jag varit i Ullared och kom hem för sent. De stänger boxrummet kl. 20. Ingen annan i familjen hade kommit på idén att kolla posten idag.

/Catarina

Jo, det verkar bli en påsk hos Postverket för Karlsson. Han är inte här ännu.

GLAD PÅSK!

Jag tror att Karlsson har gått samma öde till mötes som en trädgårdstomte gjorde för några år sedan. Den var borta i flera år och en vacker dag stod den åter där i trädgården.
/A-L

Snart köper jag ett gossedjur på loppis och postar till Catarina. Den där jefla Karlsson slösar med hennes liv :)

Patrik

chinerunner skrev:
Snart köper jag ett gossedjur på loppis och postar till Catarina. Den där jefla Karlsson slösar med hennes liv :)

Patrik

Hahahahaha... du gav mig dagen skratt i alla fall :)

Jag sitter ju inte precis vid postboxen och väntar dagarna i ända, utan jag håller på med annat under tiden. Idag till exempel har jag haft scouterna på kvällen. Men tanken har slagit mig också - att fotografera någon helt annan figur och skicka vidare. Då måste jag bara ha adresslistan av Jeppe, så ordnar jag det... hihi.

Jag gillar förresten den där Monchichi som är näst längst till höger på bilden på blocket.

/Catarina
som fortfarande ler

Måste bara säga att detta är närmast olidligt spännande! Var är Karlsson? Dimmorna tätnar....

//Anders, som inte ens är med på listan

Det är inte bara jag som oroligt kollar in den här tråden:

Bilagor

• h3198904.jpg
    h3198904.jpg
    33.7 KB · Visningar: 709
Karlsson har kanske rymt. Möjligen minns han när han var på Hälsö senast. Det var väl inte så roligt för honom som för mig...

Bilagor

• karlsson2618.gif
    karlsson2618.gif
    93.3 KB · Visningar: 730
Jag tror han drog en vända till katthimmlen och hälsade på Montana, som han gillade skarpt att rida på, innan han skulle till Hälsö :)
mvh/Gunte..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar