Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kapad text

Produkter
(logga in för att koppla)

hasse lundberg

Aktiv medlem
Alltför ofta finner jag att texen i tabellerna är avkapade i högerkanten, troligen på grund av bestämd bredd.
Tabellerna ändrar inte storlek efter vad som är tillgängligt på skärmen utan verkar vara helt fast.

Går detta inte att fixa till? eller är det någon inställning som jag ska göra i min dator?

Senast ändrad:
Just detta fenomenet dyker upp när en användare antingen
a: Valt ett för lång användarnamn
b: Skrivit en för lång rubrik utan mellanrum

I det bifogade fallet tycker jag mig se en användare som har en ganska långt användarnamn..

Du kan välja typsnittet minst i Explorer, men det är inte säkert det hjälper. Utan det är mer upp till er medlemmar när ni väljer användarnamn ;)

Att kolumnerna blir bredare vid långa namn eller rubriker förstår jag, men finns det ingen möjlighet att låta hela tabellens bredd öka så att alla kolumner får plats, det finns ju plats på skärmen så problemet ligger i hur tabellens bredd hanteras.
Allternativet är väl att inte öka kolumnbredden vid långa namn/rubriker.
Denna information visas ju när man öppnar respektive tråd.

Det brukar också vara forumrubben Porträtt, studio, modell som ställer till det eftersom den cellen inte tillåter automatisk radbrytning. Jag skall påpeka det för Christer.

Jag har nu stängt av "table-layout: fixed" (som det heter) på designen.

Nackdelen är att det tar något längre tid att rita upp sidan, då bredder på tabellerna måste räknas om allt eftersom de fylls med data. På en dator med klen CPU, eller browser med prestandaproblem kan det kanske bli märkbart. Vore kul att höra om någon märker skillnad.

Nu ser man tid för sista inlägget och namnet på den som skrev det. Sen dök det upp en pil längst ut till höger också.
Nu är iallafall jag nöjd!

Personligen så märker jag ingen skillnad i hastighet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar