Annons

Kap?! Canon 7D för 9970 Kr Rajala

Produkter
(logga in för att koppla)

sstiernborg

Medlem
Hej!
Såg att Canon 7D går för 9970 SEK på Raja, vad kan detta bero på?

En riktig "rajala" kanpanj, frågan är varför de vill bli av med sitt lager?
Det verkar otroligt osannolikt att en uppföljare är påväg före 1D och 5D...

Intressant, jag har väntat länge på att priset på 7D skall sjunka, kanske dax att slå till.

Är det någon som har någon uppfattning om vad en uppföljare till 7D skulle kunna innehålla som den inte har idag?

Överlager och en sviktande köpkraft i tider då världens ekonomier tar riktigt med stryk.
Antalet sålda "rikemansprodukter" minskar i takt med eurons allt svagare ställning. Då dollarn redan fått backa så är det inte annat att vänta.

Nya versioner kan ju själklart påverka priset ned men kan någon ta reda på om Canon dumpat priserna på dem eller om media och Rajala sitter på överlager ?

10 Mars köpte jag min 7D + originalbatterigrepp för 12000:- så SÅ billigt tycker jag nog inte det är nu 6 månader senare?

Undrade dock när jag såg MM:s reklamblad om det skulle komma en uppdatering men det känns lite för tidigt för en 7D2?

Hej och tack för tipset!

Jag har precis beställt ett 7d hus och får hoppas att det kommer ge mig många sköna stunder i naturen!

(Har förresten en vän som köpte huset för inte så länge sedan för 14000kr)

Jag beställde mitt hus i em också. Känns dumt att missa detta tillfälle. Samtidigt som jag nöjt konstaterar att det var ett bra beslut att inte köpa det för någon månad sedan eller två. De där tusenlapparna kan man ju använda till annat.

Ni som beställt 7Dn kommer inte bli besvikna , jag är toknöjd såhär 100tusen bilder senare!

Surt med så kraftiga prisdumpningar hit och dit , pröjsade 20tusen för min 5D Mark II , och sen 2mån senare kostade den under 16500kr , men men :)

FF är nog inte aktuellt tror jag.
Anledningen till att många filmare väljer den framför 5DmkII är just att skärpedjupet inte blir så extremt kort vid 1.2-1.4 med en apsc.
Min gissning måste hamna på tilty-swivly. Jag tror dom kommer nischa på sport och film.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar