Annons

Kan inte ändra betalningsinformation hos Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)
Adobes kundhantering har väl aldrig hållit någon högre klass. Brorsan har en polare som för några år sedan
bytte från Windows till Mac OS. Han ville givetvis byta till Mac-versioner. Han höll på i ett halvår och dribbla med Adobe. Han gav dock upp och seglade till en viss bukt.

Nu till min fråga. Jag har ju en CC-licens idag och betalar månadsvis. Jag får ju även de semiautomatiska uppdateringarna, det är bara det att jag uppmanas att uppdatera varje dag och det ärt samma uppdatering. Versionsnumren ändras mera sällan. Och CC-desktop påpekar att Sviten uppdaterats dagen innan.

Är detta någon bugg i CC-desktop eller är det undertecknad som klantat sig? Jag har inte dristat mig till att ringa supporten ännu.

Jg har inte det problemet, prova att installera av, glöm inte att installera av äldre versioner, och installera på igen.

Mac / pc: med CC behöver man inte byta, det är samma licens för bägge.
 
Adobes kundhantering har väl aldrig hållit någon högre klass. Brorsan har en polare som för några år sedan
bytte från Windows till Mac OS. Han ville givetvis byta till Mac-versioner. Han höll på i ett halvår och dribbla med Adobe. Han gav dock upp och seglade till en viss bukt.
Det är kknappast Adobes fel att ngn köper fel dator.
Eller menar du att han inte hade använt programmet?
 
Märkligt ??

Man ställer själv in vilket språk man vill ha både i LR4 och LR5 så dey du skriver stämmer inte. Det finns ingen Engelsk version

Varför får man upp detta då i högermarginalen då man vill köpa ?

Jag vill köpa: Uppgradera
Jag äger: Välj produkt
Plattform: Mac/Win
Språk: Välj språk
Leverans: Ladda ned
Antal: 1

De e ju inte helt glasklart att man kan beställa vilken språkversion som helst och ändra under installation ;-)
Jag gillar ju när de e enkelt och pedagogiskt riktigt när man väljer olika varianter, kanske man e miljöskadad från sin militäriska bakgrund där man som utbildare visste att om man inte är väldigt tydlig och bestämd så blir utbildningsresultatet därefter :))

Löste de genom att ladda ner en 30 dagars prov version och ange serienummer som jag fått från Adobe.
Kanske jag skulle erbjuda mina tjänster som "logikprofessor" till Adobe´s försäljningsavdelning ;-)

Alltför mycke i vår värld blir mer å mer att det inte e helt enkelt att följa instruktioner på olika ställen, men blir de fel så e de alltid konsumentens fel. Bolagen vet att få orkar köra den långa proceduren att få rätt för att instruktionerna inte var begripliga, dom flesta ger upp innan man ens nått halvvägs.

ThomasR

Edit: Tack för upplysningen om språkvalet !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.