Annons

Kan inte ändra betalningsinformation hos Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)
Adobe´s kundrelationer

Hej

Tänkte att jag skulle uppgradera min LR4 till 5 och loggade in på mitt konto valde rätt programvara fyllde i ett sk ekortnummer som Swedbank har. Fick ett mail dagen efter att kortet inte kunnat debiteras. Ringde då Adobe pratade med nån indiska som la upp en beställning, när jag kollade den så hade hon lyckats pilla dit en engelsk version, ringde supporten och dom fick ta bort den beställningen och lägga upp en ny. Nu efter 5 dagar så ligger den gamla kvar och ett meddelande om att den fortfarande är under behandling ger mej onda aningar om att de här kommer att sysselsätta mej en längre tid. MORRR !

Gissar att Adobe kommer att förlora en hel del kunder som istället för att ägna timmar/dagar åt att komma i kontakt med å rätta till såna här grejer lägger 30 min på att ladda ner en fulkopia.

Om nån välvillig själ kan ge mej en email adress till nån som jobbar i Sverige vore jag tacksam :)

ThomasR
 
Hej

Tänkte att jag skulle uppgradera min LR4 till 5 och loggade in på mitt konto valde rätt programvara fyllde i ett sk ekortnummer som Swedbank har. Fick ett mail dagen efter att kortet inte kunnat debiteras. Ringde då Adobe pratade med nån indiska som la upp en beställning, när jag kollade den så hade hon lyckats pilla dit en engelsk version, ringde supporten och dom fick ta bort den beställningen och lägga upp en ny. Nu efter 5 dagar så ligger den gamla kvar och ett meddelande om att den fortfarande är under behandling ger mej onda aningar om att de här kommer att sysselsätta mej en längre tid. MORRR !

Gissar att Adobe kommer att förlora en hel del kunder som istället för att ägna timmar/dagar åt att komma i kontakt med å rätta till såna här grejer lägger 30 min på att ladda ner en fulkopia.

Om nån välvillig själ kan ge mej en email adress till nån som jobbar i Sverige vore jag tacksam :)

ThomasR




Hösten 2012 hände det att dom svarade på denna adress:
'[email protected]'
Fick nästan hjälp när Elements 11 krånglade som mest. Nu är det sämre än någonsin och är både svårt att öppna och stänga
 
Hej

Tänkte att jag skulle uppgradera min LR4 till 5 och loggade in på mitt konto valde rätt programvara fyllde i ett sk ekortnummer som Swedbank har. Fick ett mail dagen efter att kortet inte kunnat debiteras. Ringde då Adobe pratade med nån indiska som la upp en beställning, när jag kollade den så hade hon lyckats pilla dit en engelsk version, ringde supporten och dom fick ta bort den beställningen och lägga upp en ny. Nu efter 5 dagar så ligger den gamla kvar och ett meddelande om att den fortfarande är under behandling ger mej onda aningar om att de här kommer att sysselsätta mej en längre tid. MORRR !

Gissar att Adobe kommer att förlora en hel del kunder som istället för att ägna timmar/dagar åt att komma i kontakt med å rätta till såna här grejer lägger 30 min på att ladda ner en fulkopia.

Om nån välvillig själ kan ge mej en email adress till nån som jobbar i Sverige vore jag tacksam :)

ThomasR

Jag har också skaffat mig ett e-kort från Tanums sparbank (Swedbank) och för mig fungerade det.
Dom har redan debiterat det en gång. I övrigt så håller jag med om all kritik mot Adobe.
 
Giltighetstid

Jag har också skaffat mig ett e-kort från Tanums sparbank (Swedbank) och för mig fungerade det.
Dom har redan debiterat det en gång. I övrigt så håller jag med om all kritik mot Adobe.

Hej

Bara ett problem där, ekortet gäller bara 30 dagar och för en angiven maxsumma ;-)
Funkar väl bra för oss somköper en "engångs" vara sämre för dom som har prenumeration.

ThomasR
 
Nån som känner sej hågad ?

Hej

Om de är nån som är medlem i LinkedIn så kan denne hitta ansvariga chefer och delge dom problemen med support frågor här i Sverige här: http://www.adobe.com/leaders.edu.html

Kommer de tillräckligt med klagomål kanske de blir en lösning ;-) Fan tro´t men man vet aldrig.

ThomasR
 
Hej

Bara ett problem där, ekortet gäller bara 30 dagar och för en angiven maxsumma ;-)
Funkar väl bra för oss somköper en "engångs" vara sämre för dom som har prenumeration.

ThomasR
Nej, nej fel. Du kan välja att låta e-kortet vara i 24 månader.
Så här står det på Swedbanks hemsida: Ett e-nummer har en kort giltighetstid, vanligtvis en månad. Vill du skapa ett e-nummer för flergångsköp, tex. prenumeration, bestämmer du själv en giltighetstid på mellan en och max 24 månader.
 
...när jag kollade den så hade hon lyckats pilla dit en engelsk version, ringde supporten och dom fick ta bort den beställningen och lägga upp en ny.....

Om jag inte fattat fel så innehåller programmet alla språk, så det är bara att välja svenska även om du köpt en "engelsk" version.
 
Äsch då.

Nej, nej fel. Du kan välja att låta e-kortet vara i 24 månader.
Så här står det på Swedbanks hemsida: Ett e-nummer har en kort giltighetstid, vanligtvis en månad. Vill du skapa ett e-nummer för flergångsköp, tex. prenumeration, bestämmer du själv en giltighetstid på mellan en och max 24 månader.

De har jag missat.

ThomasR
 
Multilanguage ?

Om jag inte fattat fel så innehåller programmet alla språk, så det är bara att välja svenska även om du köpt en "engelsk" version.

Hej

Varför ska man då välja språkversion vid beställnig ? Brukar inte program med inbyggda versioner kallas multilanguage ? Men med tanke på Adobe´s kvalité på support så har man nog "glömt" att tala om de.
 
Nej, nej fel. Du kan välja att låta e-kortet vara i 24 månader.
Så här står det på Swedbanks hemsida: Ett e-nummer har en kort giltighetstid, vanligtvis en månad. Vill du skapa ett e-nummer för flergångsköp, tex. prenumeration, bestämmer du själv en giltighetstid på mellan en och max 24 månader.

Problemet är då att du behöver sätta maxbeloppet på den totala summan dvs månadsbeloppet x 12

Själv föredrar jag att varje månad lägga in ett nytt kort med maxgräns på månadsbeloppet så slipper man oroa sig för kortstöld
 
Problemet är då att du behöver sätta maxbeloppet på den totala summan dvs månadsbeloppet x 12

Själv föredrar jag att varje månad lägga in ett nytt kort med maxgräns på månadsbeloppet så slipper man oroa sig för kortstöld
Med e-kort behöver du inte oroa dig för kortstöld. Kontonummret som tas fram vid varje köp kan bara användas av en säljare d v s bara Adobe.
 
Hej

Tänkte att jag skulle uppgradera min LR4 till 5 och loggade in på mitt konto valde rätt programvara fyllde i ett sk ekortnummer som Swedbank har. Fick ett mail dagen efter att kortet inte kunnat debiteras. Ringde då Adobe pratade med nån indiska som la upp en beställning, när jag kollade den så hade hon lyckats pilla dit en engelsk version, ringde supporten och dom fick ta bort den beställningen och lägga upp en ny. Nu efter 5 dagar så ligger den gamla kvar och ett meddelande om att den fortfarande är under behandling ger mej onda aningar om att de här kommer att sysselsätta mej en längre tid. MORRR !

Gissar att Adobe kommer att förlora en hel del kunder som istället för att ägna timmar/dagar åt att komma i kontakt med å rätta till såna här grejer lägger 30 min på att ladda ner en fulkopia.

Om nån välvillig själ kan ge mej en email adress till nån som jobbar i Sverige vore jag tacksam :)

ThomasR

Man ställer själv in vilket språk man vill ha både i LR4 och LR5 så dey du skriver stämmer inte. Det finns ingen Engelsk version
 
Man kan välja språk i CC-appen: http://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/change-installed-language.html, men man måste installera om för att byta.

Både ja och nej:) Beställer man CC paketet med PS och LR så får man välja språk när man tecknar sin prenumeration. Det är också olika priser beroende på vilket språk man väljer. Jag har den Engelska versionen av PS. Då kostar CC paketet 95kr i månaden. Tror det var 10 kr mer för den Svenska versionen.
 
Både ja och nej:) Beställer man CC paketet med PS och LR så får man välja språk när man tecknar sin prenumeration. Det är också olika priser beroende på vilket språk man väljer. Jag har den Engelska versionen av PS. Då kostar CC paketet 95kr i månaden. Tror det var 10 kr mer för den Svenska versionen.

Jag betalar 85 för PR + LR...Kör UK-engelsk version.
 
Lån av tråd

Adobes kundhantering har väl aldrig hållit någon högre klass. Brorsan har en polare som för några år sedan
bytte från Windows till Mac OS. Han ville givetvis byta till Mac-versioner. Han höll på i ett halvår och dribbla med Adobe. Han gav dock upp och seglade till en viss bukt.

Nu till min fråga. Jag har ju en CC-licens idag och betalar månadsvis. Jag får ju även de semiautomatiska uppdateringarna, det är bara det att jag uppmanas att uppdatera varje dag och det ärt samma uppdatering. Versionsnumren ändras mera sällan. Och CC-desktop påpekar att Sviten uppdaterats dagen innan.

Är detta någon bugg i CC-desktop eller är det undertecknad som klantat sig? Jag har inte dristat mig till att ringa supporten ännu.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar