Annons

Kan inte ändra betalningsinformation hos Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)
Blir man dummare om man pratar engelska? kanske om man tittat på för mycket av amerikanska filmer/serier :)

Men det är nog det alternativ som finns om han nu vill ha hjälp alternativt ta hjälp av någon vän/familje medlem med engelskan om den nu är så hemsk.
 
Blir man dummare om man pratar engelska? kanske om man tittat på för mycket av amerikanska filmer/serier :)

Men det är nog det alternativ som finns om han nu vill ha hjälp alternativt ta hjälp av någon vän/familje medlem med engelskan om den nu är så hemsk.

Indierna pratar i regel rätt bra engelska, det är accenten som är lite jobbig om man är ovan. Det går dock bra be dem tala lite långsammare. Ska vara glad att inte supporten ligger i Skottland.
 
Indierna pratar i regel rätt bra engelska, det är accenten som är lite jobbig om man är ovan. Det går dock bra be dem tala lite långsammare. Ska vara glad att inte supporten ligger i Skottland.



Det är inte hur dom pratar som är problemet. Det jag som INTE vill prata engelska, mitt program är köpt i Sverige med svenska menyer - självklart skall ett seriöst företag serva på svenska.
 
Det är inte hur dom pratar som är problemet. Det jag som INTE vill prata engelska, mitt program är köpt i Sverige med svenska menyer - självklart skall ett seriöst företag serva på svenska.

Så alla som säljer programvaror ska ha support på tex finska, eftersom de bemödat sig göra en finsk översättning i menyerna?

Hade inte menyerna funnits på svenska så hade du nöjd dig med engelsk support?

Jag förstår dig dock, det är jobbigt med support på främmande språk men man kan knappast KRÄVA det (eller KO-anmäla dem).

Provade du med Chrome eller Safari förresten?
 
Indierna pratar i regel rätt bra engelska, det är accenten som är lite jobbig om man är ovan. Det går dock bra be dem tala lite långsammare. Ska vara glad att inte supporten ligger i Skottland.
Problemet är inte språket i första hand utan att ett Amerikanskt företag har supporten i Indien.
Du får bara standardsvar som indierna lärt sig. Har du någon fråga utöver deras standardsvar så skiter det sig totalt för dom.
Min fråga var vilket land som drog 105:-/månad från mitt konto och det klarade dom inte av att svara på.
Min bank fick lösa det åt mig.
 
Det är sällan supportpersonal har koll på vad ekonomiavdelningen har för sig (jag jobbar med support på rätt hög nivå, men fakturafrågor har jag ingen aning om).
 
Adobe är inte kundvänligt

Hej alla som engagerat sig i mitt problem med att inte kunna ändra betalinformationen hos Adobe.
Den går fortfarande inte att ändra.

Det är inte det tekniska sakfelet som rör upp mina känslor för Adobe. Jag har inte heller några problem med engelskan. Det är Adobes otillgänglighet som stör mig som kund hos Adobe.

När rösten i Indien, som jag hamnat hos efter dagliga försök under en vecka att på olika sätt ändra i "Mitt Adobe" utan att försöken krönts med framgång, på varje fråga endast rabblar standardsvar som i varje fall går ut på att man kan ändra sin betalningsinformation på deras hemsida, då tröttnar man till slut.

Har via en person på detta form vänligen fått en epostadress till en person på Adobes kundsupport.
Leder inte heller denna kontakt till lösning på problemet, ser jag ingen annan utgång än Konsumentombudsmannen (KO).

Ha en riktigt Dod Jul alla på detta forum !
 
Hej alla som engagerat sig i mitt problem med att inte kunna ändra betalinformationen hos Adobe.
Den går fortfarande inte att ändra.

Det är inte det tekniska sakfelet som rör upp mina känslor för Adobe. Jag har inte heller några problem med engelskan. Det är Adobes otillgänglighet som stör mig som kund hos Adobe.

När rösten i Indien, som jag hamnat hos efter dagliga försök under en vecka att på olika sätt ändra i "Mitt Adobe" utan att försöken krönts med framgång, på varje fråga endast rabblar standardsvar som i varje fall går ut på att man kan ändra sin betalningsinformation på deras hemsida, då tröttnar man till slut.

Har via en person på detta form vänligen fått en epostadress till en person på Adobes kundsupport.
Leder inte heller denna kontakt till lösning på problemet, ser jag ingen annan utgång än Konsumentombudsmannen (KO).

Ha en riktigt Dod Jul alla på detta forum !

Gör så här, be DEM ändra informationen som du läser upp.

Eller får jag prova?
 
Klargörande

Fick inget klart svar av dig, har du:

-att loggat ut och in i från CC? (sign out of the Creative Cloud desktop app and sign in again.)
-rensa webbläsarens cache/historik/cookies, provat annan webbläsare, annat kort?
-provat med en annan dator?

Vad ber telefonsupporten dig göra?
 
...
Det är inte det tekniska sakfelet som rör upp mina känslor för Adobe. Jag har inte heller några problem med engelskan. Det är Adobes otillgänglighet som stör mig som kund hos Adobe.
...
Jag har ingen lösning på ditt problem men jag kan ge dig lite sympati.
Jag har sedan 1995 haft liknande erfarenheter av Adobe med diverse produkter som de kränger. Ibland har jag löst mina problem temporärt med helt problemfria piratkopior. Men just nu sitter jag tajt med en betald version av CS6, som jag INTE tänker byta till något jox som kräver att jag behöver ha ytterligare kontakt med Adobe.

God Jul, trots allt !
 
Till iSolen.se:

Vad menar Du ? Kan Du förtydliga Dig ?

Om jag gör det åt dig, via mail, skypevideo telefon eller vadsomhelst från min dator där jag vet att det funkar. Nu vet du inte vem jag är så du gillar säkert inte idén.

Är dock nyfiken på vad som kan vara så fel.

Tar gärna ett samtal med indierna också om det inte är någon kötid.

Du har provat från annan dator? Typ en Win7 med Chrome borde vara det vanligaste idag.
 
Om jag gör det åt dig, via mail, skypevideo telefon eller vadsomhelst från min dator där jag vet att det funkar. Nu vet du inte vem jag är så du gillar säkert inte idén.

Är dock nyfiken på vad som kan vara så fel.

Tar gärna ett samtal med indierna också om det inte är någon kötid.

Du har provat från annan dator? Typ en Win7 med Chrome borde vara det vanligaste idag.

Har gett Kent samma erbjudande, men skillnaden är att vi har varit kompisar i mer än 45 år.
 
En omväg kanske men en som borde fungera.

Jag hade tidigare ett komplett Adobe Creative suite abonnemang som kostade 560 kr/månad.

Sedan blev de hackade och mitt kort blev spärrat. Plötsligt hade de nu deras fotografi erbjudande som är egentligen det som passar mig bättre.

Så jag nappade på detta och skapade en ny prenumeration.

Det aktiverades direkt och jag försökte några gånger kontakta dem om detta var OK att jag bytte eftersom jag hade egentligen 6 månader ytterligare kvar till 12 månader.
Givetvis kom jag inte fram alls utan gav upp efter några dagar.

Ingen har klagat på att jag inte betalt vidare på mitt ett års abonnemang och det nya fungerar utan problem.
Att Adobe har dålig kundservice kan jag hålla med om. Jag kom ju inte fram alls trots ett tiotal försök.


Så mitt förslag är att du gör samma sak. Strunta i ditt gamla abonnemang de kan ju inte dra några pengar och skapa ett nytt.

Båda kommer kopplas till din sida.
 
Adobe är inte kundvänligt

Till alla som varit engagerade i denna diskussion.
Mitt problem är nu löst, efter att jag mailade till en person på Adobe som jag tipsades om på detta forum.
Hon finns på ekonomiavdelningen på Adobe support. Efter telefonsamtal, även med SEB, är nu VISA-kortet ersatt och allt är frid och fröjd.

Hävdar fortfarande att Adobe inte är kundvänligt genom at vara så otillgängligt. Det betyder dock inte att detta också måste gälla alla som arbetar på Adobe. Dock borde Adobe kunna nås enklare vid behov av support än vad som nu är fallet.

Ha en riktigt GOD JUL alla !
 
Haft samma problem som du. det har slutat med att de dragit dubbelt betalning, när jag sedan löste det så hävdar de att jag inte betalt mm. Sitter i skrivande stund för säkert 20gången med supporten.

Jag har inga positiva erfarenheter av Creative Cloud tyvärr var bättre förr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.