Har noga läst Adobes rekommendationer och provat allt ! Inklusive ett antal telefonnummer för att nå Adobes kundtjänst. Hamnade då hos någon som befinner sig i Indien och talade dålig engelska ! Det verkar som att Adobe inte önskar ha någon kontakt med sina kunder så snart dessa tecknat sig för ett abonnemang eller prenumeration.
Såvitt jag kunde förstå lovade mannen i Indien att åtgärda så att min betalningsinformation skulle gå att ändra, men inget har förändrats på den punkten.
Därtill ska läggas att Adobes erbjudande om prenumeration på Photoshop CC endast skulle gälla till den 2/12. Syftet med denna information var naturligtvis att få så många som möjligt av de kunder som var intresserade av Photoshop CS 6 att teckna sig snarast. Meddelandet var dock inte sant - erbjudandet finns fortfarande på Adobes hemsida, men man har nu tagit bort tidsgränsen.
Har nu tillskrivit Adobe Systems Nordic AB och meddelat att ärendet kommer att bli föremål för granskning av Konsumentombudsmannen (KO), såvida man inte ser till att betalningsinformationen omgående kan ändras av kunden. .