Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ej titta på bilderna!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sockerplast

Medlem
Av ett misstag så råkade jag kopiera windows på min extra hårddisk. Datorn lyckades att kopiera ca 500 mb, innan den hängde sig. Till en början så var alla bilder och program jag hade på disken helt borta. Men jag körde ett recovery program och det hittade allt jag hade på hårddisken, ca 16 gig. Men när jag skall kolla på bilderna så står det "förhandsgranskning ej tillgänglig". Finns det någon som vet vad detta beror på? Finns det kanske ytterligare ett program som man kan använda för att laga bildfilerna? Bilderna har förövrigt rätt namn och tillsynes rätt storlek. Även musiken jag hade har detta problem. Det enda som verkligen funkar är filmerna jag lyckats rädda.

Snälla hjälp mig!!!
Hälsningar Daniel. S.

Det är bara mappar där man ser att det är en bildmapp, dock ej min bild. Antar att det är windows egna ikon. Har provat att öppna det med olika program men det funkar ej. I photoshop står det tex:" Could not complete your request because an unknown or invalid JPEG marker type is found".

Kanske har du bara lyckats återställa directory-informationen men inte själva datafilen? Då skulle det kunna se ut som om det finns en fil men den dataarea som den pekar på är sönderskriven.

Kanske att jag vet en som gör det för en liten peng. Men då skall man nog röra så lite som möjligt.

Om det inte lyckas tror jag inte att det kostar ngt alls.

Jag råkade ut för det en gång och då hade win gjort en .bmp av .jpeg filen. Prova att gå in i mappen. Öppna verktyg och sedan mappalternativ, Ta visning och kryssa av rutan dölj kända filnamnstilägg. Se på filen ifråga och skriv om ändelsen till .jpg

Detta fungerade för mig iaf.

Har du kollat på nå'n bild med Acdsee?
Åtminstoner från version 5 och uppåt så spelar det ingen roll vilken filändelse som brukas, programmet visar ändå bilden.
T.ex så hängde sig photoshop vid sparning av en bild och kvar blev en tempfil bara. En lite glutt med Acdsee visade att bilden fanns kvar så det var bara att döpa om ändelsen till .psd och öppna i PS igen.

Det borde det.
-----
Men om det inte går att se en bild i Acdsee så skulle jag bli orolig, defintivt. Jag har aldrig varit med om att det programmet inte kan visa en bild utom från gamla brända skivor som börjat knasa med trasiga mp3, bilder, zip mm mm.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig!

DETTA KAN BARA INTE VARA SANT!!! Det recoveryprogram som nämdes i mitt första inlägg hette Easy recovery 6 pro. Detta skall vara ett bra recoveryprogram och kostar därför en liten slant. När jag inte fick tillbaka mina bilder med detta program, så började jag att misströsta. Igår tänkte jag att som sista utväg prova ett annat recoveryprogram vid namn Pcinspector. Inte hade man några stora förhoppningar då detta var ett väldigt litet gratisprogram. Men vad tror ni händer? Jo, mina 600 bilder bara ploppade fram en efter en!!!!! Så nu kan hela familjen och framförallt jag pusta ut, bilderna från 2003-2005 är återuppstånda från de döda. Vill till sist passa på att tacka för all hjälp jag fått på detta forum, ni har varit väldigt hjälpsamma!!!

Hälsningar Daniel. S.

Vad skönt, bra att mardrömmen hade ett bra slut!

Dom programmen får gå på kom-ihåg-listan i den hemska händelse att man skulle drabbas av något liknande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar